TCL 20 SE Bilde: TCL

TCL inngår samarbeid med hjemmeelektronikkjeden POWER og lanserer mobilen TCL 20 SE

Nå starter TCL salget av smarttelefoner i Norden. Salget skjer i samarbeid med elektronikkjeden POWER. Den første modellen som introduseres på det norske markedet er TCL 20 SE i TCLs 20-serie.

«Nå introduserer vi TCL Mobile i Norden sammen med POWER og lanserer TCL 20 SE, som er en prisgunstig smarttelefon med stor skjerm og lang batterivarighet», sier Peter Frisch, ansvarlig for TCL Mobiles salg i Norden.

«Nettsalget har økt i hele 2020 og det første kvartalet i år. Forbrukerne har vent seg til å handle på nettet – det gjelder også innkjøp av hjemmeelektronikk. Derfor føles det naturlig å inngå et samarbeid med POWER, som har fokusert på nettsalg på det nordiske markedet i flere år allerede», sier Peter Frisch.

TCL 20 SE har stereohøyttalere, 6,82-tommers HT+-skjerm og 5 000 mAh-batteri.

Mobilen selges av POWER med start i juni, til en veiledende pris av 1 490 kroner.

Peter Frisch, Country Manager for TCL Communication i Sverige, Norge, Danmark og Finland

+ 46 709 93 84 15

POWER International AS

POWER er en aktør i bransjen for hjemmeelektronikk og hvitevarer. Selskapet startet opprinnelig i Norge i 1962, da 46 elektroinstallatører inngikk et samarbeid i en felles innkjøpsforening for å kunne tilby kundene de beste merkevarene til konkurransedyktige priser. Foreningen ble senere utviklet til kjeden Expert.

I dag drives den samme kjeden med varemerket POWER International AS og inneholder varemerker som POWER og Punkt1. Kjeden eies hovedsakelig av to driftige norske entreprenører, som også står bak konsernene AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS.

POWER er et konsept som er utviklet for fremtidens detaljhandel, der netthandel står i sentrum for det som skjer i butikkene. I 2015 startet POWER i Danmark og den første fysiske butikken åpnet i Glostrup. Året etter, i 2016, åpnet POWER i Finland. I Sverige startet POWER i 2017 med netthandel på power.se, og selskapet skal fremover sette opp og bygge ut et butikknettverk i hele landet.

TCL Electronics er representert i mer enn 160 land og hører til de raskest voksende forbrukerelektronikkselskapene i verden

TCL Electronics (1070.HK) hører til de raskest voksende forbrukerelektronikkselskapene i verden, og er en av verdens ledende produsenter av tv-apparater og mobile enheter. I nesten 40 år har TCL hatt egne produksjons- og FoU-sentere verden over, og solgt produkter i mer enn 160 land i hele Nord-Amerika, Latin-Amerika, Europa, Midtøsten, Afrika og Asia og Stillehavsområdet. TCL har spesialisert seg i forskning, utvikling og produksjon av forbrukerelektronikk som tv-apparater, mobiltelefoner, lydenheter og smarthjem-produkter, som inngår i selskapets strategi for «AI x IoT».

Du finner mer informasjon om TCL-mobilenheter her:tcl.com/global/en.html.

Google, Android, Google Lens og andre beslektede varemerker og logoer er varemerker som eies av Google LLC.

TCL Electronics er representert i mer enn 160 land – i Nord-Amerika, Latin-Amerika, Europa, Midtøsten, Afrika og Asia-Stillehavsområdet.