Toril Redalen er en av 33 kunstnere som deltar på SKOG, under Greenlightdistrict 2021

NKs Temautstilling 2021 - SKOG

Telemark Kunstsenter har gleden av å invitere til NKs Temautstilling 2021 - SKOG.

Utstillingen er et samarbeid mellom NK Sør-Norge, Telemark kunstsenter, Spriten Kunsthall og Greenlightdistrict. I august 2020 ble det utlyst en open call for kunstnere og prosjekter. Av 297 søkere er 33 kunstnere/kunstprosjekter antatt. På Telemark Kunstsenter får man muligheten til å oppleve 22 av disse og på Spriten kunsthall 11 kunstnere.

Program ved Telemark Kunstsenter:
Dørene åpner 17.30 fredag 19. september 2021
18.00 Velkommen ved daglig leder Hilde Tørdal
18.10. Offisiell åpning ved utvalgsleder for kulturkomitéen på Telemark fylkeskommune Maja Foss Five (Ap)

Program på Spriten Kunsthall:
20:00 Velkommen ved daglig leder Tom-Erik Lønnerød
20:10 Offisiell åpning ved Lise Stang Lund, daglig leder Norske Kunsthåndverkere
20:20 Performance: «Guilded Trees» ved LOCUS
20:30 ÅPNE ATELIERER med kunstnerne på Spriten Kunsthall

Hele kvelden: Digg mat fra Kasserulla og servering fra Folque

Kunstnere på Telemark Kunstsenter:

greAmanuelabiy Abraham Gemeda
Stuart Ian Frost
Tor Alex Erichsen
Toril Redalen

Kunstnere på Spriten Kunsthall:

Alessandro Marchi
Atle Selnes Nielsen
Bente Knudsen Sanden
Cathinka Mæhlum
Ebbe Arneberg
Eyvind Solli Andreassen
Irene Haslum
Kristine Fornes
LOCUS
Moderne Ruiner
Sidsel Palmstrøm

Utstillingen er støttet av Norsk Kulturråd og Vestfold og Telemark Fylkeskommune.

OM GREENLIGHTDISTRICT 2021
For tredje gang arrangeres kunstfestivalen Greenlightdistrict i Porsgrunn og Skien. Dette tverrfaglige prosjektet arrangeres annen hvert år i landets største industriregion. 16.-19. september er det åpningshelg - og vi håper du vil ta del.

Festivalen bygges rundt regionale problemstillinger knyttet til natur, industri, klima og miljø. Programmet legger vekt på prosess, utvikling av nye verk og samarbeid mellom kunstnere. Årets tema er skog! Kunstnerne er invitert inn til å bruke skogens fysiske materialer ved å utforskeskogens forskjellige bruksområder og betydninger gjennom historien og frem til i dag. I tillegg til NKsTemautstilling 2021 SKOG på Telemark kunstsenter og Spriten kunsthall har vi utstillingene Wood and Clay på Kunsthall Grenland i Porsgrunn og Fra skog til google på Skiens kunstforening lokalisert på Ibsenhuset. Det er også et stort og interessant sideprogram og flere seminarer som du bør ta en titt på.

Velkommen til Greenlightdistrict 16. september – 31.oktober!

Les mer om utstillingen og hele festivalprogrammet på https://greenlightdistrict.no/