Camilla Amundsen, leder for TV og bredbånd i Telenor, gleder seg over å kunne gi Telenor T-We-kundene mer innhold. Foto: Martin Fjellanger/Discovery

Discovery+ blir en del av Telenor T-We

(Fornebu, 21. mai 2021) Som eneste i bransjen tilgjengeliggjør Telenor T-We strømmetjenesten discovery+ Underholdning som valgfritt innhold i sin tv-pakke.

Nå blir discovery+ Underholdning en del av løsningen for Telenor T-We sine nesten 600.000 kunder. Strømmetjenesten tilbyr innhold innen humor, reality, underholdning, true-crime og naturdokumentarer. Med et fleksibelt poengsystem står kundene fritt til å velge inn strømmetjenesten i sin TV-pakke.

– Det siste året har hungeren etter nyheter og underholdning vært større enn på lenge. Dette skaper et behov for å kombinere strømmetjenester og direkte-TV. Telenor T-We sin løsning gjør at kundene kan få i pose og sekk. De skreddersyr sitt tv-abonnement akkurat slik familien ønsker, sier Camilla Amundsen, leder for TV og bredbånd i Telenor.

Camilla Amundsen, foto: Martin Fjellanger.

Fleksibel poengmodell

– I tillegg til at vi allerede tilbyr Discovery-kanalene som tv-kanaler, kan kundene nå velge om de ønsker hele sesonger og annet eksklusivt innhold gjennom strømmetjenesten. Discovery+ Underholdning gir blant annet tilgang til populære norske serier før de kommer på TV, sier Amundsen.

Telenor T-We-kundene har 100 poeng som de fritt kan velge kanaler og strømmetjenester fra, i tillegg til grunnpakken med de største norske kanalene. Med disse poengene kan seerne velge inn og ut alle kanalene og strømmetjeneste som finnes i Telenor T-We-universet. Dette gjør kundene digitalt på «Min Side».

– At kundene våre kan bytte kanaler og strømmetjenester så ofte man vil blir verdsatt, og betyr at man ikke trenger å ha abonnement på strømmetjenester i tillegg til Telenor T-We, sier Camilla Amundsen.

Discovery er også fornøyde med å ha den nye avtalen på plass.

– Vi er glade for å gi Telenors kunder muligheten til å benytte discovery+ Underholdning gjennom T-We-løsningen. Vi ønsker å nå ut til så mange som mulig med innholdet vårt, og at det oppleves så enkelt som mulig for seerne å finne fram. Nå blir det veldig enkelt for T-We-brukerne å kose seg med kjente Discovery-serier som 71° nord, Ex on the Beach, Kongen befaler og Neste sommer, sier Linda Vabø, VP Partnerships & Distribution i Discovery Nordics

Økende kundetall

I løpet av 2020 fikk Telenor 19.000 flere Telenor T-We-kunder. Trenden er at stadig flere velger sitt eget kanaloppsett tilpasset hva de selv ønsker å se.

– Vi ser at de mest populære kanalene å velge inn er de som omhandler dokumentar, natur og historie. De som ikke har barn velger ofte å bytte ut barnekanalene, og i mars 2020 var det mange som valgte inn internasjonale nyhetskanaler. Kundene setter pris på et fleksibelt TV- og strømmekonsept som til enhver tid er tilpasset den enkeltes ønsker og behov, sier Amundsen.

I tillegg til discovery+ Underholdning har kundene tilgang til et tosifret antall strømmetjenester og over 100 kanaler i TV-pakken fra Telenor T-We.

Fakta:

Telenor T-We er Norges største leverandør av TV- og strømmetjenester og har om lag 600 000 TV-kunder.

Med discovery+ integrert i T-We kan kundene bytte inn tjenesten discovery+ Underholdning via poengmodellen. Ønsker kundene discovery+ Sport må tilgang til tjenesten kjøpes av discovery, men innholdet kan sees igjennom discoveryspilleren på T-We 2-boksene.

Discovery+ er tilgjengelig som app på T-We boks 2. Kunder som ikke har T-We boks 2 kan likevel velge Discovery+ i poengmodellen, og se innholdet på alle flater der det finnes en Discovery+ app, som AppleTV, smarttelefon og web.

Les mer underholdningstilbudet som blir tilgjengelig: https://www.telenor.no/privat/tv/t-we/film-serier/discoveryplus/

For ytterligere informasjon:

Amalie Knudsen, informasjonssjef TV. E-post: amalie.knudsen@telenor.no telefon: 926 66 262

Vi har 3300 medarbeidere fordelt på rundt 20 kontorer i hele Norge, og vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i ni land. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum.

Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no