Rikke Klonteig Nielsen, leder for markedsføring og salg i Telenor Mobil, forteller hvordan hennes avdeling lykkes med å jobbe agilt. Skjermdump fra Telenors intranett Workplace.

​«Inspirasjonsfestival» for tusener av hjemmekontorister

(Fornebu, 20. november 2020) 3.400 telenoransatte fikk oppleve en unik digital inspirasjonsuke fylt til randen av foredrag og konserter.
Målet er å skape enda bedre motivasjon og samhold blant ansatte, sier Telenor Norges HR-direktør.

– Selv om hjemmekontor kan være effektivt, er det fortsatt behov for påfyll og impulser utenfra. De små og fine tingene vi tidligere tok for gitt, som å dele tanker med gode kollegaer eller å lære noe nytt av hverandre, skjer sjeldnere når vi ikke kan møtes fysisk. Vi arrangerer derfor en digital inspirasjonsuke for å gi våre ansatte en etterlengtet variasjon i arbeidshverdagen, sier Anne Flagstad, HR-direktør i Telenor Norge.

– Målet med Inspirasjonsuka er å skape enda bedre motivasjon og samhold blant ansatte, sier Anne Flagstad, Telenor Norges HR-direktør. Foto: Martin Fjellanger

Inspirasjon i kalenderen

Konseptet har fått navnet Inspirasjonsuka og inneholder 14 foredrag om temaer som spenner fra hvordan man kan lykkes med å jobbe agilt til tjenesteinnovasjon. Det grønne skiftet og tips til en fleksibel arbeidshverdag står også på programmet. Foredragsrekken er blant annet satt sammen av Sunil Singh, som jobber i strategiavdelingen i Telenor Norge.

Sunil Singh har hatt hovedansvaret for det faglige innholdet i Inspirasjonsuka. Denne uken har han fulgt foredragene fra sitt hjemmekontor.

– Vi må tenke nytt for å samle folk, og vi må tenke nytt for å inspirere. Foredragsholderne er Telenors egne fageksperter. Hensikten med de utvalgte temaene er å gjøre alle ansatte godt kjent med det som fremover er våre felles mål. Jeg har tro på at initiativet vil tenne en gnist hos våre ansatte og samtidig tydeliggjøre at arbeidsoppgavene, som de nå ofte sitter med alene, er en del av noe større og viktig, sier Sunil Singh.

Inn i mellom det faglige innholdet er det også satt av tid til konserter med Marion Ravn og Morgan Sulele. I tillegg svarer administrerende direktør, Petter-Børre Furberg, spørsmål på direkten fra medarbeidere.

– Pandemien rammer oss alle, men for noen er situasjonen tøffere enn for andre. Telenor er ydmyke på at vårt selskap er i en privilegert situasjon der driften går som normalt. Vårt samfunnsoppdrag føles viktigere enn noensinne. Nettilgang er helt essensielt for å koble oss til det som er viktigst for oss, uansett om det dreier seg om skolebarn eller arbeidstakere, sier Flagstad.

Åpner opp en verden av muligheter

Selv om digitale møter medfører noen begrensninger sammenlignet med de fysiske, gir digitale samlinger på sin side større spillerom. I stedet for å bruke mye tid på logistikk-utfordringer, kan man nå bruke mer tid på selve innholdet i programmet.

– Telenor Norge er en stor bedrift med ca. 3.400 ansatte spredt rundt i hele landet. Nå kan vi alle møtes på ett sted, uten at vi trenger å bruke tid på logistikk eller å belaste klimaet med unødvendige reiser. Formatet løfter kunnskapsdeling til et nytt nivå. Til neste inspirasjonsuke kan vi for eksempel booke inn foredragsholdere fra Asia, eller kanskje noen andre norske bedrifter kunne tenke seg å få med seg vår forskningsdirektørs spennende foredrag om hvordan teknologi kan løse klimakrisen, sier Flagstad.

Henriette Frølich Holte, informasjonssjef i Telenor Norge. Tlf: 977 53 622, e-post: Henriette-Frolich.Holte@telenor.com

eller ring pressetlf. på 800 80 900

Vi har 3300 medarbeidere fordelt på rundt 20 kontorer i hele Norge, og vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i ni land. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum.

Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no