Trådløst Bredbånd Hytte er et veleget bredbåndsprodukt for alle typer fritidsboliger. (Foto: Telenor)

Nå får kundene bredbånd skreddersydd for hytta

(Fornebu, 10. februar 2022) Telenor lanserer i dag et helt nytt bredbåndsprodukt over 4G og 5G for fritidsboliger og hytter. Med Trådløst Bredbånd Hytte tilbyr Telenor et topp moderne produkt over Telenors lynraske mobilnett til lavere pris for hytter og fritidsboliger.

For mange moderne hytteeiere er internett blitt et «must» for at tiden på hytta skal bli så verdifull som mulig, og hvert år blir vi flere som eier hytte. Ifølge Statistisk sentralbyrå er det 440.000 fritidsboliger i Norge, en vekst på 8,5 prosent siste 10 år.

– Vi ønsker å ta med oss deler av hjemmelivet til hytta, slik at vi har muligheten til å surfe, spille og strømme serier. Ikke minst har mange flyttet hjemmekontoret til hytta underveis i pandemien. Med dette produktet treffer vi behovet til hytteeiere landet rundt, enten hytta er på fjellet eller ved sjøen, sier Camilla Amundsen, leder for TV og bredbånd i Telenor.

Camilla Amundsen er leder for TV og bredbånd i Telenor. (Foto: Martin Fjellanger/Telenor)

De fleste hytter ligger slik til at det ikke er mulig å få lagt inn bredbånd via fiber. Med Trådløst Bredbånd får hytta en stabil løsning med ubegrenset databruk. Alle hyttegjestestene kan dermed bruke nettet akkurat som hjemme. Enkelt installert - rett på hytteveggen.

Ubegrenset data

– Kundene trenger ikke bekymre seg for datakvote, og de trenger heller ikke grave på eiendommen. Prisene er også lavere enn Trådløst Bredbånd til helårsbolig, ettersom kundene normalt bruker bredbånd på hytta litt mindre enn hjemme, forteller Amundsen.

Trådløst Bredbånd Hytte leveres med ubegrenset datamengde over mobilnettet, i tillegg til en utendørs antenne som monteres på hytteveggen. Alt utstyret er klargjort for 5G. Dette betyr at kunder kan benytte utstyret på dagens 4G-nett, og via 5G der dette finnes. Når 5G fortløpende kommer til nye hytteområder, får kundene en glatt overgang til Telenors 5G-nett, som nylig er kåret til Norges raskeste.

Bonus med T-We

I første omgang tilbyr Telenor fire produkter med hastighetene 10, 30, 60 og 100 Mbps. Alt utstyret blir installert og satt opp av en autorisert montør, og det er kun to ukers leveringstid.

En utendørs antenne som blir installert av montør, sørger for optimale forhold for hastighet og stabilitet. (Foto: Telenor)

– Dessuten er det én viktig bonus for deg som har T-We hjemme: At du også kan bruke TV-abonnementet ditt på hytta, uten at det koster ekstra, og uten at du trenger å installere parabol. Med T-We app-en i kombinasjon med en Apple TV eller Chromecast kan du bruke T-We som hjemme, forklarer hun.

Trådløst Bredbånd Hytte kommer med alle fordelene som gjelder for Telenors bredbåndsprodukter, det vil si Alltid WiFi, Alltid på Nett-garanti, Nettvern og Familiebonus.

Les mer om Trådløst Bredbånd Hytte på telenor.no

Magnus Line, informasjonssjef i Telenor Norge
Tlf: 415 00 632, magnus.isaksen-line@telenor.no eller ring pressetlf. på 800 80 900

Vi har 3300 medarbeidere fordelt på rundt 20 kontorer i hele Norge, og vi er en del av Telenor Group, som har virksomhet i ni land. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum.

Les mer om Telenor Norge på www.telenor.no