Ove Fredheim ny direktør for bedriftsmarkedet i Telenor Norge

Ove Fredheim ny direktør for bedriftsmarkedet i Telenor Norge

(Fornebu 4. april 2016) Ove Fredheim (54) tar i dag over rollen som direktør for Telenors bedriftsmarked. – Jeg ser frem til å engasjere meg i den omfattende digitaliseringsjobben våre kunder i privat og offentlig sektor står overfor, sier Fredheim.

Ove Fredheim kommer fra stillingen som administrerende direktør for Telenor Serbia og Montenegro, og har en lang karriere fra Telenor i Norge og i utlandet.

– For meg blir det veldig spennende å komme tilbake til det norske markedet nå som den digitale utviklingen i samfunnet skyter fart og utfordringene for mange av våre kunder er store. Telenor er godt posisjonert til å bistå kunder i både privat og offentlig sektor med smarte kommunikasjonsløsninger og digitalisering av ulike tjenester, sier Fredheim.

– Jeg er svært glad for å få med meg Ove på laget. Vi står foran et nytt og krevende kapittel innen bedriftsmarkedet med en enormt rask teknologisk utvikling som vil endre måten vi jobber på i årene som kommer. Her skal Telenor være helt i front, og da er det godt med en så erfaren leder som Ove, sier Berit Svendsen administrerende direktør i Telenor Norge.

Telenor er Norges største leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bedriftsmarkedet. I tillegg til telefoni, fiber og andre bredbåndstjenester tilbyr Telenor ledende sikkerhetstjenester, samordnede kommunikasjonsplattformer, maskin til maskin teknologi, velferdsteknologi og rådgivning innen digitalisering med prosjekter som «smarte kommuner». Telenor har også døgnåpen kundeservice for bedriftsmarkedet.

– Jeg tar fatt på oppgaven med stor respekt for den jobben Telenor har gjort i det norske bedriftsmarkedet. Nå må vi bygge videre på et solid fundament ved å bli enda bedre digitale partnere for våre kunder og strekke oss det lille ekstra for å gi kunden de beste tjenestene og den beste servicen, sier Fredheim.

Fakta
Ove Fredheim (54) er i dag ansatt som ny leder for Telenors bedriftsmarked. Han kommer fra stillingen som administrerende direktør i Telenor Serbia og Montenegro . Han har tidligere sittet i styret i Telenor Norge, han har ledet Group Markets i Telenor Group og vært administrerende direktør i Telenor Ungarn i tillegg til flere ledende stillinger i Telenor i Norge og internasjonalt. Han har en mastergrad i markedsføring og ledelse fra BI. Fredheim er fra Drammen og er bosatt i Asker.

For nærmere informasjon:
Kristine Meek, informasjonssjef Telenor Norge, telefon 918 85 405,
kristine.meek@telenor.com

Telenor Norge er landets største leverandør av tele- og datatjenester. Via vårt mobilnett og fastnett leverer vi tjenester innen telefoni, bredbånd og kabel-tv til privat- og bedriftskunder over hele landet. Vi selger også tjenester til andre telekom-operatører. Vi har 4000 medarbeidere fordelt på over 30 arbeidssteder rundt om i Norge, inkludert Svalbard. Hovedkontoret vårt ligger på Fornebu i Bærum.