To store aktører starter samarbeid i Norge

Nordens største bobil og caravan kjede, Tellus, og den Europeiske utleie giganten, Touring Cars, har inngått et langsiktig samarbeid

Tellus, som ble etablert våren 2021 som Nordens største bobil og caravan kjede, og en av de eldste utleie kjedene i Norden, Touring Cars, går sammen om å etablere en utleiekjede for å videreutvikle bobilferie som en trendy livsstil. Begge parter har tro på store synergier og at etterspørselen etter bobilleie vil øke kraftig I tiden fremover. Sammen skal de utvikle bobilturisme I Norge og de øvrige Nordiske landene.

Finland baserte Touring Cars startet utleie kjeden for over 40 år siden og var på plass i Norge allerede i 1989. Utleiestasjonene på Minnesund og i Tromsø har nå blitt overført til Tellus Rental AS, som er et heleid datterselskap av Tellus Caravan og Fritid AS

“Vi har målrettet utvidet utleie kjeden siden starten for over 40 år siden. En av våre viktigste suksessfaktorer er å ha kompetente lokale tjenestetilbydere som yter høy kvalitet. Med hensyn på de stadige endringene i globale turisme trender, må vi ha profesjonelle partnere både i Norge og i Europa ellers”, sier Veijo Tiitinen, CEO i Touring Cars.

“Vi er svært glade og stolte over å ha inngått denne avtale med den aller største kjeden I Norge, slik at vi I fellesskap kan ivareta utviklingen og bidra til at bobilturisme når nye nivåer i Norge og Norden. Dette vil ivareta bade våre norske og internasjonale kunder enda bedre med en enda større bredde I tilbudet, både når det gjelder service og flåtebredde”, sier Tiitinen.

Begge selskapene er omforent om at dette samarbeidet er en fabelaktig plattform for felles vekst og utvikling, ettersom de deler de samme verdier og visjoner. Tellus er viden kjent i bransjen for høy kvalitet, gode produkter og høy ansatt tilfredshet med kundefokus. Touring Cars på sin side har levert Premium service kvalitet for reisende fra mer enn 75 land og er en solid partner med mer enn 120 reisebyråer og reise arrangører over hele verden, som de har levert tjenester til gjennom fire tiår. “Som vårt motto sier; Sammen er vi alle sterkere”, sier Tiitinen.

Etterspørselen etter bobil ferie har økt markant og trenden ser ut til å fortsette. Dette er noe vi vet, og sammen med Tellus er vi mye bedre rustet til å møte endringer i kundenes behov, som ofte handler om å kunne tilby tilpassede ferier for kundene. Dette gjelder spesielt i Norge som byr på så mange muligheter med hensyn på den storslåtte naturen og muligheter for utendørs aktiviteter, fastslår Tiitinen

Tellus Gruppen fortsetter sin ekspansjon

Tellus er en bobil og caravan kjede som så dagens lys i april 2021 ved sammenslåingen av 10 etablerte forhandlere, som alle var blant Norges største, ble kjeden umiddelbart den største kjeden i Norden. Kjeden har nå vokst til 16 forhandlere og service stasjoner og ved etableringen av Tellus Rental teller gruppen nå 24 selskaper. Tellus vil i 2022 nå en omsetning på i overkant av 2 MRD NOK. Gruppen sysselsetter mer enn 250 ansatte. Selskapet utvider nå service konseptet ved å inkludere bobilutleie gjennom datterselskapet Tellus Rental AS, som nå blir en offisiell franchisetaker for Touring Cars i Norge.

Bobil ferie er en fantastisk måte å oppleve autentiske Norge og de andre Nordiske landene. Vi ønsker å tilby forskjellige muligheter for alle som ønsker å prøve denne livsstilen, enten det er å kjøpe sin egen bobil eller campingvogn eller om man ønsker å leie for å kunne oppleve en bærekraftig ferieform. Man kan også prøve livsstilen gjennom «Try &Buy» konseptet. Vi ser et stort potensial i å være en tilbyder av utleie i tillegg til være Nordens største salgsorganisasjon i bransjen og vi er svært stolte av være en del av det europeiske nettverket til Touring Cars, sier Roy Nordanger, Daglig Leder i Tellus Rental AS.

Touring Cars Franchisen

Touring Cars er en bobilutleie gruppe, som ble stiftet i Finland i 1982. Selskapet har vokst til å bli en av de største leverandørene av slike tjenester i Europa. Touring Cars kjeden tilbyr fem stjerners ferieopplevelser og bobilutleie fra 15 utleiesatsjoner i 10 land. Selskapets hovedkontor er i Finland. De europeiske utleiestasjonene og salgspunktene er drevet av lokale entreprenører.

www.touringcars.eu

www.tellus.no

Mr. Veijo Tiitinen, CEO of Touring Cars Franchise Chain

veijo.tiitinen@touringcars.eu, Mob: +358 40 707 3616

Mr. Roy Nordanger, MD of Tellus Rental AS

roy.nordanger@tellus.no, Mob: +47 92151900

• Turisme

Tellus Caravan og Fritid AS består av 16 forhandlere i Norge. Vi omsetter for om lag NOK 2 milliarder og ansetter mere enn 250 bobil- og caravanentusiaster. Gruppen tilbyr et bredt spektra av høykvalitetsprodukter til konkurransedyktige priser uansett hva kunden søker; og etablere et markedsledende service tilbud uansett hvor i Norge kunden befinner seg.

Anders Gadsbøll

Pressekontakt Konsernsjef