TINE tar gammel klassiker tilbake i skolemelkordningen

TINE tar gammel klassiker tilbake i skolemelkordningen

Helhjertet engasjement for helmelk har ført til større etterspørsel. Nå utvider TINE Skolelyst sitt sortiment for barn og unge.

Melk er en viktig del av skolehverdagen til mange norske barn.

-Melk utfyller matpakka i norske skolesekker, både smaksmessig og fordi den bidrar til å gi brødmåltidene god ernæringsmessig kvalitet. Mer enn 60 prosent av inntaket av kalsium og jod i kosten til nordmenn kommer fra melk og meieriprodukter, sier leder for ernæring i TINE, Kirsti Wettre Brønner.

Nettopp det er også grunnen til at Helsedirektoratet har et kostråd om daglig inntak av 3 porsjoner magre meieriprodukter og anbefaler at alle barn i skolen får tilbud om lettmelk. Denne anbefalingen er førende for hvilket sortiment TINE tilbyr i skolene.

-Samtidig ønsker vi å tilby et bredt utvalg, slik at foreldre kan velge ut fra det de ønsker til sine barn. Vi skal være aktuelle og tilby sunne, smakfulle kvalitetsprodukter som de både etterspør og velger til barna sine. Målet er å tilby et variert utvalg som tilfredsstiller ulike preferanser og allergier i Skolelyst, sier Brønner.

Både under og etter pandemien har TINE sett en økning i salget av helmelk. I takt med dette har Skolelyst den siste tiden også opplevd en stadig større etterspørsel etter dette produktet. Derfor kan TINE allerede nå dele gladnyheten med alle som har spurt: Helmelka er på vei tilbake i Skolelyst!

-Vi er opptatt av å tilby et bredt utvalg av sunne, næringsrike produkter, og gi god informasjon om hva som er anbefalt å velge. Samtidig lytter vi til forbrukerne og det skal være opp til foreldrene å vurdere hva som passer best for sine barn, sier Brønner.