Dyrehelse og matproduksjon er blant forskningsområdene ved NMBU. (Foto: Håkon Sparre/NMBU)

TOOLS tegner avtale med NMBU

TOOLS har inngått ny rammeavtale med Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU).

Rammeavtalen gjelder levering av varer og materiell til lager, transport, garderobe og verksted. Norges miljø- og biovitenskapelige universitet har ca. 5200 studenter og 1700 ansatte.

– Det skjer mye spennende på NMBU. Vi gleder oss til å utvikle samarbeidet og levere utstyret som trengs til den daglig driften av universitetet, sier Marc Ceder, salgssjef for Oslo og Akershus sammen med avtaleansvarlig Pål Mordal i TOOLS.

NMBU er Norges sentrale og ledende forsknings- og lærested for bioproduksjon, miljø og landskap. Universitetet har flere forskningsinstitutter og -miljøer innen landskap, jord-, skog- og hagebruk, husdyr, naturforvaltning, utviklingstudier, økonomi og teknologiske disipliner.

Fram mot 2019 skal også et nytt bygg for veterinærutdanningen i Norge bygges på campus. Bygget, som gjør at dagens veterinærutdanning flytter fra Adamstuen i Oslo til Ås, vil få et areal på 63.000 kvadratmeter og har en kostnadsramme på nærmere 7 milliarder kroner.

Den nye rammeavtalen mellom TOOLS og NMBU gjelder frem til april 2018 med opsjon for forlengelse i ytterligere to år.

TOOLS er Nordens ledende leverandør av verktøy, maskiner, verneutstyr, forbruksmateriell og relaterte tjenester til proffmarkedet. Med 60 butikker og over 700 kompetente medarbeidere i Norge bidrar vi til å gjøre våre kunders drift enklere, sikrere og mer lønnsom. TOOLS AS omsetter for ca. 2,4 milliarder kroner og har sitt hovedkontor på Kolbotn utenfor Oslo.