​Nye RAV4 Plug-in hybrid klar for bestilling

RAV4 Plug-in hybrid er klar for bestilling til en konkurransedyktig pris. Toyota Norge tror modellen vil bli den mest populære hybridbilen i Norge i 2020.

Den første plug-in hybrid-elektriske versjonen av RAV4 bygger på mer enn 20 år med ledende hybridteknologi fra Toyota, og kommer med mer kraft, bedre drivstoffeffektivitet og mindre utslipp enn noen andre modeller i klassen.

- Vår nye RAV4 har vært en stor suksess i Norge i 2019 og ble den mest solgte hybridbilen i landet. Med en ny Plug-in hybrid variant i utvalget har vi ambisjoner om å øke salget fra rundt 5000 enheter til over 6000 RAV4 i 2020, sier informasjonssjef Espen Olsen i Toyota Norge.

Som Plug-in hybrid er RAV4 priset fra kr. 461.800. Utstyrsmessig er det forskjeller mellom dagens hybrid-modell og den ladbare varianten. Eksempelvis får alle Plug-in modeller mulighet for strømuttak i bagasjerom, klimaanlegg som kan fjernstyres og forhåndsinnstilles, samt en forbedret multimedialøsning med støtte for Apple Carplay og Android Auto.

- I Norge er Plug-in hybrid gunstig avgiftsmessig. På tross av et større kostnader i produksjonen knyttet til batteriet er utstyrsjustert pris relativt lik dagens RAV4 hybrid takket være avgiftsfordelene, sier Olsen.

Nye RAV4 Plug-in hybrid har maksimal effekt på 306 DIN hk/225kW*, og vil kunne akselerere fra 0-100 km/t på 6.2 sekunder– raskere enn samtlige av sine rivaler med konvensjonelle drivverk. I tillegg er målet at bilen skal få klasseledende CO2-utslipp og drivstofføkonomi: Toyota har allerede oppgitt foreløpige data for WLTP-standard som indikerer et CO2-utslipp på under 30 g/km.

Den forventede rekkevidden (WLTP) er på over 60 km*, hvilket er lengre enn konkurrentenes sammenliknbare modeller og lengre enn det europeiske gjennomsnittet for daglig pendlerdistanse på 50 km.

Nøkkelinformasjon:

- RAV4 Plug-in hybrid har samme 2,5 liter bensinmotoren som Hybridmodellen med en samlet effekt på 225 kW / 306 hk

- Elektrisk motor yter 134 kW (182 hk) foran og 40 kW (54 hk) bak

- 0-100 km/t på 6,2 sek

- Mer enn 60 km elektrisk rekkevidde

- 1500 kg hengervekt

- Alle Plug-in modeller har svartlakkerte hjulbuer og kanalskjørt

Nytt utstyr som ikke er tilgjengelig på dagens RAV4 hybrid:

- Head Up Display (Executive Bitone)

- 19" alufelger (Executive Bitone)

- 230V 150W kontakt i bagasjerom på alle modeller (hjemmekontakt)

- Klimaanlegg som kan fjernstyres (som Prius Plug-in)

- 9" Multimediaskjerm fra Active grad og oppover

- Android Auto og Apple CarPlay

RAV4 Plug-in hybrid prisliste

Motor og drivverk Utstyrsgrad Veil. utsalgspris eks. frakt og levering*
RAV 2,5L PHEV AWD Life 461 800
Active 478 200
Active Panorama 491 500
Active Tech 494 100
Active Tech Panorama&JBL 516 500
Executive Bitone 543 600
Executive Bitone Panorama 556 900

Nye RAV4 Plug-in Hybrid introduseres i tredje kvartal 2020, men er allerede nå mulig å reservere eller forhåndsbestille.

* Foreløpige tall og priser i påvente av endelig homologering