God stemning og folksomt på årets fagsamling for energibransjen. Foto: Heidi S. Middleton

Folksomt under energi- og kraftbransjens fagsamling

22. og 23. mars arrangerte Trainor energibransjens fagsamling i Tønsberg. At det falt i god smak, er det ingen tvil om.

Med 123 påmeldte deltagere, og over 100 til middag, kan det meldes om god stemning og høy trivsel både under de faglige og sosiale seansene. Det samme rapporterer også Rolf Kinck og Christine Larsen fra Trainor.

– Dette var en ubetinget suksess. Både besøkende, foredragsholdere og utstillere var veldig fornøyde, oppsummerer Kinck.

– Ja, mange har allerede sagt at de gleder seg til neste år, sier Larsen.

Et variert og interessant program fenget publikum fra første til siste foredrag. Det er tydelig at bransjen er opptatt av å holde seg oppdatert. Det å ta til seg informasjon og kunnskap ved å være i samme rom var også kjærkomment.

– Spesielt det å kunne stille spørsmål til for eksempel DSB og NEK direkte fra salen, og få svar fra dem der og da, var det mange som satte pris på, sier Kinck.

Fornøyde bransjefolk
Tilbakemeldinger fra besøkende vitner også om at fagsamlingen falt i smak. Blant annet roses det dagsaktuelle programmet, foredragsholderne og gjennomføringen.

– Takk for en knallbra samling. Veldig greit å kunne samles og få faglig påfyll, sier en av de besøkende og finner samtidig tid til å skryte av en fantastisk middag og underholdning på onsdagskvelden, sier en av de mange besøkende.

Kunnskap, kompetanse og mingling
For mange tilførte samlingen noe mer utover ren kompetanseheving.

– Mingling og det sosiale er jo en viktig del av opplevelsen. En del bedrifter hadde også sendt flere av sine ansatte sammen. Da ble dette en sosial greie for dem internt. Det er ikke så ofte denne bransjen møtes, så mange satte nok pris på det sosiale i tillegg til det solide programmet, sier Rolf og Christine fornøyd.

Gjentar suksessen i 2024
Trainor har allerede bestemt seg for å gjenta samlingen i 2024. Datoene blir 13. og 14. mars, så det er bare å holde av tid i kalenderen allerede nå.

Trainor har kurset folk innenlands og utenlands, offshore og på land i over 30 år. Siden lansering av første e-læringskurs i 1996 har tradisjonell og digital opplæring gått hånd i hånd, og vi har utviklet opplæringsløsninger som imøtekommer behovet i en bred energibransje. Vi samarbeider tett med myndigheter og bransjeorganisasjoner, og legger vår ære i å levere kurs som alltid er faglig oppdatert og godt formidlet i en brukervennlig plattform. Hele tiden dedikert til sikkerhet.

Rolf Kinck

Key Account Manager Kunderådgivning/salg +47 453 76 883