Under samme merkevare: - En ønsket utvikling, istemmer Kommunikasjons- og HR-ansvarlig Eva Nordskog, VD Trainor Sverige Jens Albrektsson, CEO Stian Martinsen og Økonimiansvarlig i Trainor Sverige, Hanna Eriksson.

Teknikutbildarna blir Trainor

8 måneder etter oppkjøpet, endrer Trainors svenske kollegaer selskapsnavn til Trainor. – En naturlig og riktig utvikling, sier CEO Stian Martinsen.

Det norskeide EdTech-selskapet samler dermed både norsk og svensk virksomhet under én og samme merkevare. Trainor har, siden 2020 hatt en solid vekst, både organisk og som følge av oppkjøp.

– Det siste året har hatt 19 nyansettelser, 13 i Norge og 6 i Sverige, og vi teller nå nesten 100 ansatte totalt i Trainor Group, hvorav rundt 60 på hovedkontoret i Tønsberg, sier Martinsen.

Selger kurs som aldri før

Trainor har klart seg bra gjennom pandemien, og har opplevd flere salgsrekorder de siste to årene.

– Ikke uventet har salget av digitale kurs skutt i været ettersom tradisjonell klasseromsundervisning har vært begrenset som følge av koronarestriksjonene, forteller Martinsen.

Selv om den fysiske kursvirksomheten er god i gang igjen, holder det digitale salget seg høyt.

– Mange har nok fått øynene opp for hvor bra den digitale kursporteføljen vår er, og hvor mye de sparer av reisekostnader ved å ta opplæringen digitalt. I tillegg merker vi at søkelyset på bærekraft er økende, og det å kutte ned på unødvendig reising er overkommelig når de kan få opplæring av faglig høy kvalitet også uten å reise til et kurssted, sier han.

Løfter kvaliteten i Sverige

Med navnebyttet i Sverige, følger det også et vesentlig frieri til det svenske markedet.

– Vi tilgjengeliggjør nå våre anerkjente e-læringskurs og vår brukervennlige digitale kursportal i Sverige. Dette betyr at svenske kunder nå kan kjøpe kurs, spesielt tilpasset svensk regelverk og bransjestandarder, direkte på trainor.se, forteller Stian Martinsen.

Skal vokse videre

Trainor har, med eierne EV Private Equity i ryggen, ambisiøse vekstmål for de neste årene.

– Målet er å ekspandere ytterligere, både i Skandinavia og i Europa ellers. Skandinaviske sikkerhetsstandarder er ledende i verdenssammenheng, og med våre kurs bidrar vi til å redde liv og beskytte verdier gjennom å øke kunnskapen, kompetansen og bevisstheten omkring elsikkerhet, avslutter Stian Martinsen.

Trainor er et internasjonalt anerkjent EdTech-selskap som leverer opplæring, digitale løsninger og teknisk rådgivning til offshore og landbasert industri.

I over 30 år har vi kurset folk innenlands og utenlands, offshore og på land. Siden lansering av første e-læringskurs i 1996 har tradisjonell og digital opplæring gått hånd i hånd, og vi har utviklet opplæringsløsninger som imøtekommer behovet i en bred energibransje. Vi samarbeider tett med myndigheter og bransjeorganisasjoner, og legger vår ære i å levere kurs som alltid er faglig oppdatert og godt formidlet i en brukervennlig plattform. Hele tiden dedikert til sikkerhet.