Nyheter fra TV 2 Sumo i uke 23

Blant neste ukes nyheter er sesongpremiere for "God sommer Norge!", en ny spenningsthriller-serie "Thirteen", norgespremiere for Starz-filmen "The Dresser" med Anthony Hopkins og ikke minst tilbyr TV 2 Sumo høstens første "Hotel Cæsar"-episode. Her presenteres neste ukes nyheter på TV 2 Sumo.

Mandag 6. juni

God sommer Norge – sesongpremiere!
TV 2s profilerte programledere fra sport, underholdning og aktualitet inviterer gjester til takstudioet på TV 2, midt i et sydende sommer-Oslo. Katarina Flatland skal lede sendingen med Fredrik Græsvik og Davy Wathne. Davy skal både være programleder på TV 2-taket sammen med Katarina Flatland og i tillegg dra rundt i Norge som reisereporter. Og første etappe på hans tur rundt i landet vårt er så klart hjembyen hans, Bergen. Øvrige programledere i sommer er Guri Solberg, Siri Nilminie Avlesen-Østlie, Peter Bubresko, Cathrine Fossum Hovdan, Asbjørn Slettemark, Jon H. Børrestad og Freddy dos Santos.
På TV 2 og TV 2 Sumo hverdager kl. 20.00

Onsdag 8. juni

Thirteen – alle episodene

I denne spenningsthrilleren følger vi Ivy Moxam (Jodie Comer), en 26 år gammel jente som må lære å leve normalt igjen etter å ha vært kidnappet og holdt i en kjeller de siste 13 årene. Når Ivy rømmer fra kjelleren må hun begynne å plukke opp tråden fra sitt tidligere liv, men det er alt annet enn enkelt. Kidnapperen er på rømmen, og politiet mistenker Ivy for å ikke fortelle hele sannheten. Etterforskerne Merchant (Valene Kane) og Carne (Richard Rankin) spekulerer i hva som skjedde i kjelleren hvor Ivy ble holdt fanget. Kan de stole på henne?
Serien er skrevet av Marnie Dickens, og regissert av Vanessa Caswill og China Moo-Young. Britiske anmeldere har sammenlignet BBCs «Thirteen» med krimsuksessen «Broadcurch».
På TV 2 og TV 2 Sumo 8. juni kl. 21.45 – på Sumo legges alle episodene ut samtidig med premieren

Torsdag 9. juni

Forhåndsvisning av høstens første Hotel Cæsar-episode
Sommeren kan virke lang for en ekte Cæsar-fan, når hotellet lukker dørene for sesongen. Men på TV 2 Sumo får du nye episoder i hele sommer! Serien tar sendepause fra TV torsdag 9. juni, men allerede samme dag får du fortsettelsen på TV 2 Sumo. Hver torsdag i åtte uker fra og med 9. juni legger vi ut en rykende fersk episode fra den kommende høstsesongen – eksklusivt på TV 2 Sumo.
Hver torsdag i åtte uker fra og med 9. juni – eksklusivt på TV 2 Sumo

Fredag 10. juni

FC EM – premiere!

Aleksander Schau og Thomas Aune ser med forstørrelsesglass på de snodige og underlige tingene som har skjedd i løpet av døgnet i EM-sluttspillet i Frankrike.
På TV 2 og TV 2 Sumo alle kampdager under fotball-EM 2016

Søndag 12. juni

I Killed My BFF (3) – sesongpremiere!
Vi ser på sjokkerende saker fra virkeligheten der vennskap og kjærlighet blir snudd til hat, og der dette får svært alvorlige og noen ganger fatale konsekvenser
På TV 2 Zebra og TV 2 Sumo natt til søndager kl. 04.00

Ukens serietips:The Kardashians

Hollywoods mest profilerte familie søker berømmelse, penger og oppmerksomhet. Vi blir med på bryllup, skilsmisser og fødsler – alt med kamera til stede.
Se de elleve første sesongene på TV 2 Sumo

Ukens filmtips: The Dresser
Stjernespekket britisk drama med Anthony Hopkins og Ian McKellen. Midt under annen verdenskrig skal et omreisende teaterselskap i England sette opp Shakespeares «King Lear». Samtidig som bomber faller og flyalarmen går forsøker truppen å finne trøst i det historiske dramaet. Filmen er basert på Ronald Harwoods populære stykke «The Dresser».
Filmen leveres av C More og er tilgjengelig via TV 2 Sumo fra 12. juni

Bilder finnes tilgjengelig på TV 2s presseside her!

Nina Engh

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver Distribusjon, Betal-TV, Innkjøp, Sjangerkanaler, TV 2 Sumo og C More film & serier. 916 05 816