TV 2 på Idol-jakt landet rundt

Jakten på neste års Idol-deltakere er i gang. Nå legger «Idol-jegerne» ut på en landsomfattende turné. Sjekk når og hvor du kan møte dem - og hvordan du kan bli med på Idol-eventyret.

TV 2-programmet Idol starter opp sin niende sesong på TV 2 til våren, og påmeldingen er allerede åpnet på http://www.tv2.no/delta/.

Kurt Nilsen, Tone Damli, Sandra Lyng og Astrid S er bare noen eksempler på Idol-deltakere som har fått en profesjonell musikk-karriere gjennom det populære tv-programmet. Kanskje du blir den neste?

Denne høsten sender Idol talentspeidere over hele Norge, og de vil treffe nettopp deg som er nysgjerrig på Idol.

- Vi i redaksjonen er ivrige etter å komme ut og treffe folk. Det spirer og gror talenter i musikkmiljøet og det dukker opp nye idoler hele tiden. Det er mange flinke folk som bare trenger et lite push for å vokse og utvikle seg til sitt fulle potensiale, sier castingansvarlig i produksjonsselskapet FremantleMedia Norge, Mia Jacobsen.

Gjennom åtte sesonger har Idol etablert seg som et favorittprogram for mange nordmenn. Deltakerne blir introdusert musikkbransjen, og de får tilbakemeldinger fra noen av Norges beste artister. I tillegg får de smake litt på artistlivet og hvordan det er å stå på en stor scene kanskje for første gang. Med økt fokus på den musikalske kvaliteten, den musikalske relevansen og deltakernes vei inn i en knallhard musikkbransje, tar Idol 2016 mål av seg å finne en popstjerne med karrierepotensiale.

- Vi skal dyrke det ekte. Hos artistene og i bransjen. Og produksjonen tar mål av seg å hjelpe talentene finne og dyrke sin egenart, som igjen skal gi dem en plattform å bygge videre på når kameraene er slått av, sier Mia Jacobsen.

Markus Bailey er ny programleder for Idol-sesongen som starter på TV 2 på nyåret. Han gleder seg til å ta fatt på jobben, og til å bli kjent med massevis av nye mennesker.

- Idol 2016 blir et eventyr, både for deltakerne, dommerne, meg og alle andre i produksjonen. Dette eventyret skal vi skape sammen, og det skal inneholde uante mengder lek og moro som vi skal la tv-seerne få ta del i. Nå håper jeg at de som har lyst til å være med på moroa finner fram til tv2.no/delta, og sender inn en søknad, sier Markus.

Har du en nabo som elsker å synge? Noen på jobb eller skolen som alltid nynner vakre toner? Eller kanskje det lever en superstjerne i deg? Da må du ikke nøle med å ta kontakt! Det gjør du ved å sende en søknad via http://www.tv2.no/delta/, eller enkelt kontakte Idol-redaksjonen per e-post på idol@fremantlemedia.com.

Man må fylle 16 år i løpet av 2015 for å kunne delta.

Hit kommer Idols talentspeidere den nærmeste tiden:

15. september: Tønsberg
16. september: Molde
17. september: Skien
28. september: Tromsø
29. september: Bodø
30. september: Trondheim og Bergen
1. oktober: Bergen
8. oktober: Kristiansand

NB: Ta kontakt på idol@fremantlemedia.com eller telefon 404 91 276 hvis du vil møte talentspeiderne i din nærmeste by.

Senere i høst blir det auditionrunder foran et dommerpanel, slik vi kjenner det fra tidligere Idol-runder.

• mia jacobsen
  • artist
  • sang
  • sangkonkurranse