Bremen ship "Alexander von Humboldt" with Liebenfrauenkirche © DZT e.V. F: Francesco Carovillano

Bremen – nytt medlem av Magic Cities Germany

«Vi er glade for å kunne være en del av dette mangeårige samarbeidet og håper på vellykket tilstedeværelse i internasjonale markeder, viktige impulser og et fruktbart samarbeid», sier daglig leder for markedsføring og turisme ved Bremeninvest, Peter Siemering.

Gjennom det kjente landemerket «Bymusikantene i Bremen» og byens historiske rådhus med den tilhørende Rolandstatuen, som har stått på UNESCOs verdensarvliste siden 2004, er Bremen blitt et av Tysklands mest kjente og populære turistmål. I år fyller «Bymusikantene» 200 år, og i den anledning inviterer Bremen denne sommeren til jubileumsfest.

I 2018 gikk Hannover Markedsføring og Turisme GmbH ut av Magic Cities Germany, og dermed ble alliansens medlemstall redusert fra ti til ni. Bremens inntreden i år gjør at markedsføringssamarbeidet som er Magic Cities Germany igjen består av ti sterke byer (Dresden, Düsseldorf, Frankfurt am Main, Hamburg, Köln, Leipzig, München, Nürnberg, Stuttgart og Bremen).

«Kjernen i samarbeidet mellom byene er et felles og fokusert nærvær på det internasjonale markedet under paraplyen ‘Reiselandet Tyskland’. Itillegg utveksler vi stadig flere ideer og temaer, og er flinke til å utnytte synergien som oppstår her. Den kollegiale, tillitsbaserte utvekslingen samt felles løsninger på felles problemer, utgjør en betydelig del av fellesskapet vårt», sier Armin Dellnitz, formann i Magic Cities Germany e.V. og daglig leder for Stuttgart-Marketing GmbH.

Kontakt:

Magic Cities Germany e.V.
c/o Tourismus+Congress GmbH Frankfurt am Main

Kaiserstraße 56