​Digital German Travel Mart fra 22. til 24. juni

​Digital German Travel Mart fra 22. til 24. juni

Fra 22. til 24. juni 2020 går Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT) online sammen med den største workshopen for innkommende turisme i Tyskland, Germany Travel Mart (GTM). Som tidligere annonsert har DZT i samråd med gjestgiveren for årets messe, Turismeforbundet i Mecklenburg-Vorpommern (TMV), besluttet å forskyve den fysiske GTM til 2021grunnet covid-19-pandemien.

Petra Hedorfer, administrerende direktør i DZT, forklarer:

– For at våre partnere innen tysklandturisme kan pleie kontakten og utvide sitt nettverk med internasjonale innkjøpere og bransjeforbund, tilbyr vi i år GTM i digitalt format. Dette er en del av våre recovery-tiltak for 2020/2021, som også bygger en bro til neste års fysiske GTM.

– Allerede nå gleder vi oss til å kunne ta imot nøkkelkontakter innen internasjonal reiseindustri ved GTM i Mecklenburg-Vorpommern til neste år, som finner sted mellom 25. til 27. april. Forberedelsene er allerede i gang. Årets virtuelle GTM benytter vi til å presentere delstaten vår som reisedestinasjon gjennom et webinar, sier Tobias Woitendorf, daglig leder i TMV.

I tillegg til live-møter mellom utstillere og «HostedBuyers» i det etablerte nettverksverktøyet, integrerer DZT andre digitale kommunikasjonsmuligheter, som webinarer og innhold etter behov.

Deltagelse for norske turoperatører

Om du jobber for en turoperatør og er interessert i deltagelse ta kontakt med Turistkontoret og vi sender dere en invitasjon. Deltagelsen er gratis og du har mulighet å avtale møter med rundt 300 forskjellige tyske byer, destinasjoner, opplevelser og inbound-operatører. I tillegg vil du ha mulighet å delta i de daglige webinarer til aktuelle tema.