​Norges fremste gründerspirer – disse studentbedriftene kan bli norgesmestere

Kompetanse for fremtiden

Ungt Entreprenørskap er en ideell organisasjon som i over 20 år har jobbet med innovasjon og entreprenørskap i norsk skole, fra barneskole til høyere utdanning.

- Gjennom å etablere sin egen studentbedrift bygger de unge kompetanse på kreativitet, samarbeid og problemløsning. De lærer å ta initiativ og å bygge nettverk med etablert næringsliv. De lærer ved å gjøre, de lærer gjennom entreprenørskap. Studentbedrift er en metode vi vet fungerer og som gir studentene kompetansen de trenger for å bygge fremtidens Norge, sier administrerende direktør i Ungt Entreprenørskap Norge, Grete Ingeborg Nykkelmo.

Les mer om programmet her

Det viktige juryarbeidet

Årets juryarbeid foregår digitalt. Juryen vurderer alt innsendt materiell, og basert på dette velger de ut sine favoritter som de ønsker å intervjue. – Vi er i år spesielt takknemlige for at så mange fra arbeids- og næringsliv velger å stille opp som jury for de unge, tross krevende tider for mange. De gir verdifull tilbakemelding og motivasjon til videre arbeid for studentene, og de er avgjørende for vår aktivitet i Ungt Entreprenørskap – som brobygger mellom skole og arbeidsliv, sier Nykkelmo.

NM-sending torsdag og fredag

Torsdag og fredag blir det livesending klokken 15.00 på Ungt Entreprenørskap sin Facebook-side. Sendingene vil inneholde overraskelser og vi har fått med oss flere profilerte personer, i tillegg skal vi selvsagt kåre vinnere i alle de 5 kategoriene som blir juryert i tillegg til publikumsprisen. Du kan påvirke hvem som vinner publikumsprisen, stem frem din favoritt her.

Torsdag kårer vi norgesmestere i «Beste HR-bedrift i samarbeid med ManpowerGroup», «Beste økonomistyring i samarbeid med Visma», «Beste sosiale entreprenør», og på fredag kåres norgesmestere i « Beste samarbeid med næringslivet i samarbeid med NHO» og «Beste Studentbedrift i samarbeid med Ferd» samt «Publikumsprisen».

Seminar for ansatte i høyere utdanning

Vi vil parallelt med NM kjøre fagseminar for forelesere og andre som er opptatt av entreprenørskap i høyere utdanning. Sjekk ut det spennende programmet her.

Disse studentbedriftene deltar i NM

Her ser du en oversikt over alle deltagere, gratulerer til dere alle! Klikk på bedriften og les mer om den enkelte Studentbedrift.

59° Nord SB - Høgskolen i Østfold

Allvit SB - Høgskolen i Østfold

Byrding SB, Universitetet i Sørøst-Norge

BySamhold SB fra UiT Norges arktiske universitet deltar i NM for studentbedrifter

HOST SB, Universitetet i Sørøst-Norg

Flaski SB, Handelshøyskolen BI

Favor SB, Høyskolen Kristiania

Flowercut SB, Oslo Metropolitan

I-Kon SB - Høgskolen i Østfold

MiniLice SB - NTNU Ålesund

PackIn SB - Høgskolen i Østfold

Placåbo SB - Høgskulen på Vestlandet ingeniørfag

Prosjekt Madagaskar SB, Universitetet i Sørøst- Norge

PuggePlassen SB - Universitetet i Agder

Rentabrella SB, Høyskolen Kristiania

Ritoro SB, Universitetet i Sørøst- Norge

Seeda SB, Universitetet i Sørøst- Norge

Sognagrepet SB - Høgskulen på Vestlandet

Vaagal SB, Universitetet i Sørøst-Norge

Watchgadgets SB, Universitetet i Sørøst- Norge

Wild Creation SB - Høgskolen i Østfold

Ungt Entreprenørskap er en ideell, landsomfattende organisasjon som sammen med utdanningssystemet, næringslivet og andre aktører jobber for å utvikle barn og unges kreativitet, skaperglede og tro på seg selv.

Vi har programmer fra grunnskole til høyre utdanning, innen områdene entreprenørskap, jobbtrening og personlig økonomi. Les mer om våre programmer her.