Utviklerteamet bak den nye versjonen av Cristin. Fra venstre: Gordana Ilic Holen, Mathias Håheim Johnsen, Daniel Sachse, Timothy Lim, Harald Borgenvik

Nå kan du registrere publikasjoner i nye Cristin

Forenkler arbeidsprosesser for forskerne

Denne versjonen av det nye Cristin gjør det nå mulig å registrere og redigere artikler, bøker og bokkapitler. Dette gjør det enklere å registrere publikasjoner til den årlige rapporteringen av vitenskapelige publikasjoner til departementene. Fra før er det mulig å registrere og redigere prosjekter, samt å søke oppe resultater, personer eller prosjekter i nye Cristin. Med denne nye versjonen er de fleste av forskernes oppgaver flyttet over i det nye systemet.

Skal man registrere andre typer arbeid, må det fortsatt gjøres i det opprinnelige systemet.

Registreringsside for publikasjoner i nye Cristin

Neste steg i utviklingen

I neste utviklingsfase jobber vi med å forbedre det som nå er lansert. Parallelt begynner vi å utvikle ny, sentral import. Målet er at flest mulig publikasjoner skal komme raskt og automatisk inn i Cristin, slik at du slipper å registrere disse manuelt.

Smidig utvikling gir tidlig gevinstrealisering

Denne første versjonen av resultatregistrering er ikke et ferdig produkt, men en beta-versjon. I Unit bruker vi en utviklingsmetodikk som kalles smidig utvikling. Det innebærer at vi lanserer en første versjon som inneholder nok funksjonalitet til at brukerne kan gjøre de viktigste arbeidsoppgavene. Deretter forbedrer og utvider vi funksjonaliteten gradvis inntil alt er på plass. På denne måten får man hentet ut nytteverdi av det som utvikles så tidlig som mulig i utviklingsprosessen.

Gi oss innspill

For å utvikle gode tjenester, trenger vi tilbakemelding fra deg som bruker systemet. Vi ønsker innspill og kommentarer på din opplevelse av Cristin.

Send oss innspill i vårt nettskjema.

Marit Henningsen

Tjenesteansvarlig for Cristin 976 51 830