www.unit.no

Vitnemålsportalen gjør det enklere å søke jobb

Sliter du med å finne papirutskrifter av vitnemål og karakter for å søke på ny jobb eller utdanning? I stedet for å bruke tid på å lete igjennom permer og skuffer, kan du nå hente resultatene direkte fra studiestedene med noen få tastetrykk i vitnemålsportalen.no

Forfalskning av vitnemål og karakterutskrifter blir stadig vanskeligere å avsløre, men med Vitnemålsportalen kan arbeidsgivere unngå å ansette kandidater med falske vitnemål. Siden lanseringen i 2017 har 80 000 brukere hentet og delt sine vitnemål via Vitnemålsportalen.

"Vitnemålsportalen forenkler digital tilgang til viktige dokumenter og dekker samtidig et sikkerhetsbehov i arbeidslivet." sier Roar Olsen, direktør i Unit.

Nyttig for alle parter:

Ved hjelp av Vitnemålsportalen har forsøk på dokumentforfalskning i rekrutteringsprosesser blitt avslørt. Brukerne er veldig fornøyde med tjenesten.

"Vitnemålsportalen var superenkel å bruke. Jeg slapp å sende inn vitnemålet mitt på papir og arbeidsgiver kunne kontrollere det digitalt." sier tidligere jobbsøker Magnus Wiig.

"Sogn og Fjordane fylkeskommune har i over eit år nytta Vitnemålsportalen og er veldig nøgde med det. Det er enkelt og trygt for både søkar og arbeidsgjevar, og sikrar både kvalitet på vitnemål og krav til GDPR." sier Jan Erik Weinbach, seniorrådgjevar i Sogn og Fjordane fylkeskommune.

Ta kontakt for nærmere informasjon og mulige intervjuobjekter.

Unit – Direktoratet for IKT og fellestjenester i høyere utdanning og forskning leverer et bredt spekter av tjenester til sektoren. Unit har en sentral rolle i oppfølgingen av regjeringens digitaliseringspolitikk. Hovedkontoret ligger i Teknobyen i Trondheim. Unit har avdelingskontor i Fridtjof Nansens gate i Oslo

Lars Fuglevaag

Seniorrådgiver 930 67 893