Det er Tobago-feber i Skandinavia

”Vaiende palmer, krystallblått hav, korallsand og fargerike glassbunnbåter med navn som ” Sugar Lips” og ”Soca Queen” og 30 grader varme” Det er noen av adjektivene som Allt om Resor beskriver Pigeon Point stranden, når de omtaler den i sin Topp 10 liste over ”Värdens bästa stränder” i 2013. Og her konkurrerer den med strender fra Filippinene, Burma, Thailand og Jamaica.   Hva gjør så Pigeon Point stranden så spesiell? Den tiltrekker alle mennesker i alle aldre, og så har den behold det typiske karibiske sjarme med serveringssteder i pastell farger, det er god plass til alle, er det perfekte bilde til postkortet hjem og dessuten ligger den bekvemt til, og enkelt å ta seg dit.

Ikke nok med at Pigeon Point har blitt kåret til den beste stranden. Men Vagabond i Sverige har også kåret Tobago til årets charter destinasjon. De sier det ikke mindre enn at Tobago – er Karibias beste ferie-øy.

Hva er det som gjør Tobago så populær?  ”Jeg tror at det er øya som ligger nærmest det virkelige Karibia. Det er en avslappende laid-back tilnærming til ting, ingen stress, gode lokale restauranter som ikke koster en formue, det er fortsatt er ekstremt frodig, med yrende fugleliv, fossefall, vakre strender og grønne viker som du kan få nesten helt for deg selv. Tobago er ikke dyrt, og blir besøkt av relativt få turister” sier Bo Frilund fra Nyhavn Travel i Danmark.

Hans beste tips for en vellykket ferie på Tobago? ”Lei en bil og opplev Tobago på egen hånd, utforsk severdighetene og Tobago vakre natur i eget tempo” Bo har besøkt 45 steder i verden mens han har arbeidet i reisebransjen. Han har besøkt 8 øyer i Karibia og Tobago et par ganger. ”

Du kan reise til Tobago med Apollo fra kr 10.998 for 2 uker inkludert fly og hotell.

• apollo
  • charter