Nyhet   •   jul 09, 2019 09:47 CEST

I løpet av siste året har det vært jobbet med flere fagutviklingsprosjekter som skal utgis som skriftlige rapporter. Noen av disse er nå ferdig trykket, og vi er stolte av resultatene av det arbeidet som er gjort.

Sluttrapport om «Videreføring av uteaktiviteter etter endt rehabiliteringsopphold ved Valnesfjord Helsesportssenter» er et resultat av et utviklingsarbeid som har foregått siste året. Målene med dette arbeidet har vært å dokumentere vår praksis med uteaktivitet og friluftsliv, bidra til intern kompetanseheving, samt gi grunnlag for å drøfte eget arbeid og hvordan vi best mulig kan støtte deltakerne til videreføring av uteaktivitet etter rehabiliteringsoppholdet.

Utviklingsarbeidet ble gjennomført av ei tverrfaglig arbeidsgruppe bestående av idrettspedagoger, fysioterapeuter og avdelingsledere. Rapporten ble skriftliggjort av Lisbeth Duesund og Vidar Schei Johansson, mens Anne Merete Kissow har vært veileder gjennom prosessen.