Gå videre til innhold
Key account manager i Renta Kenneth Stavedal og Arne Kristian Olsen, innkjøps- og miljøsjef i VB Gruppen har tro på at begge selskapene nasjonale tilstedeværelse kan være en god match.

Renta + VB Gruppen i nytt samarbeid

VB Gruppen har signert avtale med utleier- og nasjonal totalleverandør innen bygg-og anlegg, Renta.

– Vi er veldig tilfredse med å ha inngått en avtale med Renta når det gjelder maskiner og materiell, hvorav mange elektriske, som vi trenger i vår virksomhet. Det å alliere seg med en nasjonal aktør er svært hensiktsmessig og vi håper og tror vi vil kunne få god nytte av hverandre, sier innkjøp- og miljøsjef, Arne Kristian Olsen.

Avtalen er inngått for 2 år og innebærer særlig utleie av utstyr som vil komme VB Gruppens avdelinger og partnerbedrifter til nytte.

– Renta har flere avdelinger på Vestlandet, i Nord og på Østlandet og egner seg utmerket til å bistå i VB-gruppens portefølje av samarbeidspartnere. Vi ser frem til å gjøre en forskjell for VB Gruppen, sier Kenneth Stavedal, key account manager i Renta.

Fra 1 mars 2024 integreres også Mylift Gruppen sine avdelinger inn i Renta AS. De blir da Norges største utleier av maskiner og utstyr til bygg- og anleggsbransjen. Med oppkjøpet av Mylift Gruppen vil Renta AS få flere avdelinger hovedsakelig i Dal og Stor Oslo, Hamar, Elverum og Gjøvik

Henriette Gill

Pressekontakt Leder Markedsføring og kommunikasjon, VB Gruppen 90658933

Vi leverer vann, varme og energi til hele Norge!

Våre 160 rørleggerbedrifter og 1900 kunnskapsrike fagfolk får daglig muligheten til å utføre et vidt spekter av oppdrag for stadig flere kunder rundt omkring i vårt landstrakte land: Enten det er i store eller små hus, næringsbygg, skoler, skip, sykehus eller andre offentlige bygg – vi rådgir, installerer, drifter og vedlikeholder alt du kan tenke deg innen de tre områdene – og vi gjør det for både privat- og proffmarkedet.

VB Gruppen
Gamle Forusveien 49