Øystein Kjellsen på venstre, Torgeir Nærø på høyre side.

​Vitek blir med i VB som VB Alliert

VB har over tid hatt et godt og nært samarbeid med eierne bak Tertnes Holding AS som er største eier i Vitek AS.

Vitek er en solid totalleverandør av tjenester innen vann, rør og avløpssystemer, med spesialkompetanse innenfor rensing av rør og rørfornying.

Selskapet betjener alle typer kunder. Private, kommunale, bedrifter, borettslag, skipsfart og oljeindustrien er blant våre trofaste kunder, sier daglig leder i Vitek, Torgeir Nærø.

Vitek AS ble grunnlagt i 1983 og er etablert med hovedkontor i Bergen og avdelingskontor i Moss og i Karlslunde, Danmark. Selskapet har opplevd en stor vekst i nyere tid, og er i dag ledende aktør innen sine virksomhetsområder.

VB og Vitek ser gode muligheter for å utvikle seg sammen. I tillegg til tjenester leverer også Vitek produkter som kan bidra til å sikre økt konkurransekraft for alle VB sine medlemsbedrifter. Vi tror at vi sammen vil komme stryket ut av dette samarbeidet sier daglig leder i VB, Øystein Kjellsen

Vi i Vitek at en ekspansiv vekststrategi og har mål om å komme opp i en omsetning på MNOK 200 i løpet av de neste årene. Gjennom vår inntreden i VB som VB Alliert mener vi at vi får en samarbeidspartner som er riktig for oss uttaler daglig leder Torgeir Nærø i Vitek.

VB med sitt meget flotte kompetansesenter, sitt dyktige innkjøpsteam og kjedens fokus på å arbeide «riktig første gangen» passer godt med vår strategi utdyper Nærø. Vitek, som VB setter faget i sentrum. Vi er stolte av det håndverk vi utfører og arbeider hver eneste dag for å sikre at vi leverer høy kvalitet til riktig tid avslutter en fremover lent Nærø.

Tertnes Holding ble etablert i 1997 som eier- og konsernselskap for flere entreprenørselskaper. Selskapet har sitt utspring fra Tertnes Entreprenør AS, som igjen har sitt historiske utspring fra Entreprenør Jørgensen som ble etablert i 1902.

Rørleggerkjeden VB består av i underkant av 200 medlemsbedrifter med 1650 fagfolk ansatt.

Om VB

VB er en landsdekkende rørleggerkjede for både privat- og proffmarkedet. Med sine 200 rørleggerbedrifter og 1650 kunnskapsrike fagfolk leverer VB vann, varme og energi til hele Norge.

Henriette Gill

Pressekontakt Leder Markedsføring og kommunikasjon, VB Gruppen 90658933

Vi leverer vann, varme og energi til hele Norge!

Våre 160 rørleggerbedrifter og 1900 kunnskapsrike fagfolk får daglig muligheten til å utføre et vidt spekter av oppdrag for stadig flere kunder rundt omkring i vårt landstrakte land: Enten det er i store eller små hus, næringsbygg, skoler, skip, sykehus eller andre offentlige bygg – vi rådgir, installerer, drifter og vedlikeholder alt du kan tenke deg innen de tre områdene – og vi gjør det for både privat- og proffmarkedet.

VB Gruppen
Gamle Forusveien 49