Funksjon og harmoni i fokus når bad og vaskerom blir ett

Funksjon og harmoni i fokus når bad og vaskerom blir ett

Er det mulig å skape en vakker og innbydende kombinasjon av bad og vaskerom i ett? Dette har svenske Vedum utforsket i høstens inspirasjonsmiljø. Løsningen er et bad med funksjon i fokus, uten at det går på kompromiss med hverken design eller detaljer. Sandbeige, solgul og blå toner møtes her i en nedstrippet men moderne atmosfære – i tillegg er det plass til både smart oppbevaring og vaskerom.

Det er ikke alltid enkelt å innrede et bad. Overflaten er ofte begrenset og mye skal rommes på noen få kvadratmeter. Vask, toalett, dusj eller badekar, belysning – og helst rikelig med oppbevaring, og kanskje til og med en vaskemaskin. Familiebedriften Vedum Kjøkken & Bad har Sveriges mest komplette sortiment for kjøkken, bad, vaskerom og oppbevaring. Nå presenteres et nytt miljø som er utviklet for å matche hele baderommets forutsetninger.

Vedums farger og formspråk viser også at stilfulle kombinasjoner kan finne sted:
-Vi har kombinert et bad med vaskerom for å vise at man faktisk kan virkeliggjøre sine drømmer om et vakkert, innbydende bad med praktiske funksjoner selv på et begrenset område. Men det er viktig å tenke smart slik at du utnytter kvadratmeterne dine på best mulig måte, som for eksempel ved å bygge oppbevaring i høyden, sier Jenny Andersson, designansvarlig i Vedum.

Det nye miljøet består av et møbel i sandbeige fra Vedums baderomsserie Free. Over vasken har Vedum plassert speilet Billan med belysning Nittorp. Overskapene og vegghyllen gir smart oppbevaring, funksjonelle overflater og plass til å brette klesvasken.

Interiøråret har vært preget av naturtoner på både bad og kjøkken. I høst er det harmoniske uttrykket fremdeles til stede – en base av rolige toner, tre og myke former bidrar til å skape et tidløst bad. Men for å oppnå et personlig preg kan man tørre å gå utenfor boksen. Jenny Andersson spår at vi vil se flere fargerike bad i 2023 og fremover.

-Vi ser mer og mer farge på badet og det føles bra. Stavformede fliser i vakre farger liver opp et bad, og store steinliknende plater skaper en luksuriøs og taktil følelse. Badet piffes med fordel opp gjennom detaljer som runde speil, behagelig belysning, vakre kroker og smart oppbevaring. Vil du tilsette farge på en enkel men effektiv måte, synes jeg du bør satse på baderomsdetaljer i en litt mer vågal aksentfarge, sier Jenny Andersson, designansvarlig i Vedum.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 470 ansatte og en årlig omsetning på cirka 890 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no

Pressekontakt Sjef Markedsføring & Kommunikasjon Markedsføring & Kommunikasjon +46 (0)512-578 15

Relatert innhold

Kjøkken, baderom og oppevaring fra Vedum. Et personlig og trygt valg siden 1919.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 400 ansatte og en årlig omsetning på cirka 855 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for over 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no.

Østre Aker vei 2015