Trendy flørt med skog og mose

Nå lanserer Vedum et varmt og trendy baderom med den nye fronten Thea og servanten Mezzo, som er designet for den svenske familiebedriften Vedum av Jesper Ståhl.

-Dempede grønne toner som flørter med skog og mose, i kombinasjon med stilrene svarte detaljer, sier Jenny Andersson, designansvarlig hos Vedum.

Vedums nye front Thea har en smal ramme som skaper et stilrent og distinkt uttrykk. Her har Vedum brukt døren i en ny skogsgrønn farge til serien Mezzo, som vant Elle Decoration Swedish Design Awards 2018 i kategorien Årets Badrum.

-Trendy dempede farger som går tone i tone, fiskebensmønstrede murstein med treuttrykk og stor møbelfølelse, gjør dette baderommet varmt og innbydende, sier Jenny Andersson.

De myke fargene kombineres med detaljer i svart for å skape kontraster. Den nye belysningen Dala med unik Vedumdesign, brukes her både som takpendel og vegglampe. Inntrykket forsterkes av det svarte blandebatteriet Ringo, og speilet Roxen i matt svart tynt metall.

- I 2019 er det myke beroligende toner som gjelder i baderommet. Rolige farger som får oss til å slappe av og ha det bra. Vi har innredning med stilrene og distinkte linjer, sammen med belysning som er både funksjonell og som har et eget personlig formspråk, sier Jenny Andersson.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 460 ansatte og en årlig omsetning på cirka 775 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no

Pressekontakt Sjef Markedsføring & Kommunikasjon Markedsføring & Kommunikasjon +46 (0)512-578 15

Relatert innhold

Kjøkken, baderom og oppevaring fra Vedum. Et personlig og trygt valg siden 1919.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 400 ansatte og en årlig omsetning på cirka 855 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for over 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no.

Østre Aker vei 2015