Gå videre til innhold

Vedum feirer 100 med oppdatert favoritt

I år fyller det svenske familieselskapet Vedum 100 år, og feirer blant annet med et nytt jubileumsbad. Her brukes serien Flow i den nye bredden 1200 mm sammen med distinkte svarte detaljer.

Flow er en av Vedums moderne designklassikere, formgitt av Jesper Ståhl for et tiår siden. Serien er stadig aktuell med sine rene linjer og servanter i det steinliknende materialet Top Solid. Nytt i år er at servanten finnes i bredden 1200 mm, med en generøs benkeplass enten til høyre eller til venstre for vasken.

– Vi har gjort dette for å skape et sprekt bad med god oppbevaringsplass og en integrert sitteplass. Distinkte svarte detaljer og terazzogulv forsterker miljøets gedigne uttrykk, sier Jenny Andersson, designansvarlig i Vedum.

I tillegg til underskap i svartmalt ask finnes også her speilet Roxen med mattsvart tynn metallprofil og avrundede hjørner, det svarte blandebatteriet Ringo og den svarte taklampen Dala med unik design for Vedum. Jenny Andersson vil også understreke servanten TopSolid`s materiale, som når Vedum lanserte Flow for nesten ti år siden, var helt nytt på det skandinaviske markedet.

– Derfor er det så gøy å følge Flow, som i og med årets oppdatering fortsatt kommer til å være en av våre mest elskede serier. Og det er lett å forstå. Det er ett fint, funksjonelt og langsiktig holdbart møbel som passer perfekt for vårt 100-årsjubileum, sier hun.

I fokus!
Vårt speil Roxen finnes i tre ulike størrelser og har en mattsvart tynn metallprofil med avrundede hjørner. Vår nye belysning Dala brukes her som taklampe.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 460 ansatte og en årlig omsetning på cirka 775 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no

Pressekontakt Sjef Markedsføring & Kommunikasjon Markedsføring & Kommunikasjon +46 (0)512-578 15

Relatert innhold

Kjøkken, baderom og oppevaring fra Vedum. Et personlig og trygt valg siden 1919.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 400 ansatte og en årlig omsetning på cirka 855 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for over 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no.

Østre Aker vei 2015