Vedum følger med - slik skal vi pynte i 2024!

Vedum følger med - slik skal vi pynte i 2024!

Vedum tar en titt i krystallkulen og lister opp interiørtrendene for 2024. Her lever omtanken i symbiose med det personlige, der vi på den ene siden fortsetter å innrede på en naturlig og harmonisk måte, men lar det energiske og uventede ta mer og mer plass. Trendfargen på alles lepper er selvfølgelig rød. Her lister Vedum opp tre klare trender for det kommende året.

Den svenske familiebedriften Vedum Kök & Bad i den lille byen med samme navn har over 100 års erfaring innen interiørdesign. I årenes løp er det tydelig at trender kommer og går, og at de ofte gjenspeiler vår tid på en subtil måte. Derfor er det ikke overraskende at trendene for 2024 viser at vi vil ha hjem som er omsorgsfulle, trygge og funksjonelle, men med stadig flere personlige innslag.

– Det er tydelig at vi omgir oss med ting som får oss til å føle oss vel. Vi fortsetter å mikse og gjenbruke for å finne den perfekte balansen mellom det personlige og det tidløse. Det er når det omsorgsfulle og energiske blandes som magi kan oppstå", sier Jenny Andersson, designsjef hos Vedum Kök & Bad.

Multifunksjonalitet, naturlige materialvalg og spennende farger er trender som kommer til å stå sterkt også i 2024. Blant fargene spås rødt å bli neste års trendfarge, noe som kommer til uttrykk i både interiør og mote. Fargen har lenge vært en populær aksentfarge, men inntar nå stadig flere rom i svenske hjem.

– Det er flott å se at stadig flere tør å fargelegge hjemmene sine. Fargekartet vårt er tidløst, naturlig og enkelt å ta i bruk. Jeg kan gi et lite hint om at vi i våre kommende nyheter kommer med en farge som er i tråd med trendfargen 2024. Det er en litt mer intens farge, men den er så vakker sammen med mange av våre andre farger. Med de varmere tonene blir den fyldig og fin, med de kalde tonene mer dramatisk", sier Jenny Andersson, designsjef i Vedum Kök & Bad.

Vedum lister opp: Tre trender for interiørdesignåret 2024

Lystbetont glede
Hvis 2023 handlet om å mikse og matche for å finne sin personlige stil, handler 2024 om å mikse og ikke matche. Vi ser flere sterke og morsomme farger, gjerne i uventede kombinasjoner, som formidler energi og glede. I stedet for tone-i-tone bryter vi med sterke kontraster. Det handler om å våge å teste, bryte regler og være fantasifull.

Den nye luksusen
Det er ingen hemmelighet at vakre ting og luksus gjør folk lykkelige. Men nå må vi finne luksus på nye, smarte måter som ikke går på bekostning av klima og miljø. I stedet for å la impulser styre, velger vi med omhu gode og bærekraftige materialer som holder år etter år. Hos Vedum kan et eksisterende kjøkken eller bad få nytt liv gjennom nye dører, benkeplater eller knotter og dermed fortsette å leve og bli elsket i hjem over hele landet.

Naturlig pleie
Vi blir mer og mer bevisste på hva som skjer med oss og hvordan vi har det i de omgivelsene vi lever i. Dette kommer til uttrykk i naturlige toner, mye tre og omsorgsfulle detaljer i både innredning og oppbevaring. Våg å innrede med treverk i mørkere farger som minner om skogens dyp og gir en følelse av ro og stillhet.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 470 ansatte og en årlig omsetning på cirka 890 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no

Pressekontakt Sjef Markedsføring & Kommunikasjon Markedsføring & Kommunikasjon +46 (0)512-578 15

Kjøkken, baderom og oppevaring fra Vedum. Et personlig og trygt valg siden 1919.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 400 ansatte og en årlig omsetning på cirka 855 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for over 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no.

Østre Aker vei 2015