Vedum lister opp: Her er baderomstrendene 2021!

Vedum lister opp: Her er baderomstrendene 2021!

Vedum ser på baderomstrender for 2021. I fokus står et møblert rom for egentid, avkobling og refleksjon – med praktisk oppbevaring og naturlige materialer. Blant Vedums baderomsnyheter går det en tydelig rød tråd, hvor det trivelige og møblerte finner sted.

Badet. Ett rom som har gått fra et anonymt og praktisk innslag i hjemmet, til å bli ett sted for restitusjon og avslapning. Stadig flere søker etter en møblert følelse og håndplukkede, smarte detaljer. Da vi tidligere i vår lanserte en oppdatering av den prisbelønte baderomsserien Mezzo, lå fokuset nettopp på den dekorerte følelsen, å gi serien en etterlengtet innramming som gjør møbelet til noe mer enn et vanlig baderomsmøbel.

– Det føles nesten litt snevert å kalle bad for bad. Rommet har fått en så viktig rolle i det moderne menneskets liv. Det er her vi tar vare på oss selv, avslutter dagen med en omsorgsfull rutine eller tar et avslappende bad. Mange av kundene våre vitner om at badet har blitt så mye mer – et rom for refleksjon og restitusjon, sier Jenny Andersson, designansvarlig hos Vedum.

Når badet spiller stadig større rolle i våre liv, øker også behovet for praktiske løsninger. Overskap som tilbyr mye smart oppbevaring, og åpne inspirerende vegghyller, som både minner oss om våre favoritter, men som også gir oss mulighet til å innrede vakkert. I tillegg tar speilene mer og mer plass. I nye former og med skreddersydd belysning, blir speilene en detalj som øker følelsen i hele rommet. Nyheten Grann, det kvadratiske speilet med myke avrundede hjørner, er Vedums svar på trenden.

At badet i dag er synonymt med avslapning er noe Vedums samarbeidspartner, Trend-Stefan er enig i:
   – 2020 ble året da vi så nye funksjoner i hjemmene våre. Kjøkkenet ble arbeidsplass, stuen ble en digital cocktailsalong gjennom Zoom, og gangen et lite postkontor. Vi ser også at badet virkelig har kommet for å bli et sted for restitusjon og nytelse! Den tydeligste trenden for badet akkurat nå er det frittstående badekaret, noe som virkelig viser at vi søker etter en stund med fred og ro. Og det merkes i våre søkefelt! Søk på frittstående badekar på Pinterest har økt med 145% i løpet av 2020. I dag er selve ritualet så viktig at vi ønsker å gjøre det i et avslappende miljø, konstaterer trendspeideren Stefan Nilsson.

Fem raske trender på badet 2021:

1. Møbler mer!
    Vi ønsker å skape rom for refleksjon, og gjerne kunne slå oss ned en stund og reflektere over dagen i fred og ro.
  2. Oppbevaring på veggene!
    Vegghyller og åpen oppbevaring er en ny favoritt på badet. Vi vil ha plass til alt fra håndplukkede detaljer til favorittkremen.
  3. Ta inn stein!
    Matte, steinliknende materialer dominerer på badet i år. I tillegg til at de er enkle å rengjøre og tilfredsstiller nye behov til hygiene, er de også vakre og gir en fredfull følelse. Velg heldekkende servant i myke former eller ovenpåliggende og seminedfelt servant med topplate for å lage en behagelig følelse på badet
  4. Møbelfølelse – ja takk!
    Stadig flere etterlyser mer møbelfølelse på badet. Detaljene som gjør en forskjell er innramming og bein, noe som gir en trivelig følelse. Gjerne innredning og detaljer som passer med rommets farger
  5. Restitusjon er A og O!
    Badet har blitt det stedet i hjemmet dit mange søker for en stund med egentid, for å ta vare på seg selv og pleie både det indre og det ytre. Vi ser derfor stadig mer beroligende detaljer på badet, alt fra myke, naturlige materialer til små lyskilder og duftpinner.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 460 ansatte og en årlig omsetning på cirka 765 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no

Pressekontakt Sjef Markedsføring & Kommunikasjon Markedsføring & Kommunikasjon +46 (0)512-578 15

Relatert innhold

Kjøkken, baderom og oppevaring fra Vedum. Et personlig og trygt valg siden 1919.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 400 ansatte og en årlig omsetning på cirka 855 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for over 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no.

Østre Aker vei 2015