Vedums kjærlighetserklæring til fellesskapet i et jordnært samarbeid

Vedums kjærlighetserklæring til fellesskapet i et jordnært samarbeid

Vidstrakte jorder, røde låver og vakker bøkeskog. Noen kilometer fra Vedum Kök & Bad ligger det lille samfunnet Alboga, der de tre søstrene Andersson bor og arbeider. Sammen med Vedum viser de frem årets produktnyheter - et samarbeid som preges av en felles omtanke for lokalsamfunnet.

På svingete landeveier, ikke langt fra Vedum, ligger Alboga. Her bor søstrene Martina, Mikaela og Marion Andersson, som lever et kreativt liv nær skog, vann og mark. Mikaela driver blomsterbutikken Blommor och Jord, og Martina driver Alboga Chocolate, som lager bakverk av lokale råvarer, smaksatt og farget med naturens egen palett.

Vedum Kök & Bad og søstrene Andersson har mye til felles. I tillegg til den felles arven fra de västgötske slettene, finnes det en omtanke for regionen, en nysgjerrighet og kreativitet og en drivkraft til å la nye ideer slå rot og vokse. Sammen med søstrene fra Alboga presenteres nå Vedums nye produkter, der fargen jordrød står i sentrum. En farge som er inspirert av den svenske låven.

- Vi er stolte over å kunne presentere nyhetene våre sammen med søstrene Andersson. Vi deler kjærligheten til regionen og viljen til å utvikle oss. Alle trenger et sted å føle seg trygge, velkomne og forankret. For søstrene er dette stedet gården i Alboga, for andre er det bestemorens gamle hytte eller huset som endelig er ferdig. I Vedum tror vi at vi kan bidra til å skape slike steder. Gjennom naturlig omsorg for håndverket, naturen rundt oss og de som skal leve med produktene våre, skaper vi hjem som kan bli elsket, år etter år, sier Anna Lindblad, ansvarlig for markedsføring og kommunikasjon i Vedum Kök & Bad.

Søstrene Andersson, som vokste opp på gården i Alboga, har naturlig omsorg i sitt DNA - den jordnære rødfargen er en påminnelse om hvor de kommer fra og hva som er viktig i livet.

- Vi ønsker å ta vare på stedet der vi bor og føler oss forankret, det er en lengsel etter å være i naturen, kjenne jorden mellom fingrene og oppleve duftene og fargene til alle årstider. Det føles fantastisk å være en del av Vedums nyheter og spre vår kjærlighet til regionen og inspirere andre til å stoppe opp og sette pris på det som virkelig betyr noe", sier Martina Andersson, grunnlegger av Alboga Chocolate.

Vedum Kök & Bad, som i år har produsert interiør i 105 år, fortsetter å utvikle sitt sortiment for hele hjemmet - og for hele livet. I løpet av våren lanserer Vedum flere nye produkter, som alle er utviklet med den omtanke som gjennomsyrer Vedums verdier.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 470 ansatte og en årlig omsetning på cirka 890 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no

Pressekontakt Sjef Markedsføring & Kommunikasjon Markedsføring & Kommunikasjon +46 (0)512-578 15

Kjøkken, baderom og oppevaring fra Vedum. Et personlig og trygt valg siden 1919.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 400 ansatte og en årlig omsetning på cirka 855 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for over 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no.

Østre Aker vei 2015