En enkel beslutning

Det var lett å si ja da styreleder Martin Mæland (til høyre) spurte om jeg ville fortsette som konsernsjef.

Jeg merker også at vi nå er ute av vakuumet som oppstod i kjølevannet av finanskrisen, og antallet forretningsmuligheter øker. Dette gjør at arbeidslysten er på topp.

Finanskrisen ligger nå bak oss, og aktivitetsnivået i hele organisasjonen er stadig økende. Veidekke har på flere måter kommet styrket ut av denne krisen. Vi har maktet å beholde roen i organisasjonen, vi har beholdt vår finansielle styrke og vi står godt rustet til å løse nye og spennende oppgaver for alle våre kunder. En av de viktigste årsakene til at vi har løst også denne krisen ligger i samspillet mellom alle ledd i organisasjonen, og viktigst, i vår evne til å beskrive en riktig nåsituasjon. Da får vi det beste grunnlag for å iverksette de riktige tiltakene for å løse de mange oppgaver.

Gjennom årene har dette med involvering og samspill i alle ledd blitt en bærende strategi, og utgjør i dag en viktig del av vår bedriftskultur. Og det å bygge Veidekkes bedriftskultur har vokst frem til å bli en av mine viktigste oppgaver. Veidekke er et kulturselskap, og Veidekkekulturen er en av våre absolutte konkurransefortrinn.

Vi er nå inne i en periode der hjulene ruller for fullt, og det vil skje svært mye i tiden fremover. Strategiprosessen fram mot 2015 skal loses i havn, og forretningsmulighetene er mange. Jeg gleder meg hver dag til å jobbe videre med dette, og jeg har blikket rettet fremover.

God helg

• finanskrisen