Veidekke vinner av årets bygg og årets anlegg

Jeg er selvsagt stolt av den jobben som gjøres på alle Veidekkes 700 prosjekter, men fra tid til annen er det prosjekter som peker seg spesielt ut. Ekstra hyggelig er det når dette også oppdages av andre. Under byggedagene som ble avholdt denne uken ble Miljøbygget i Trondheim kåret til årets bygg 2009 og årets anlegg 2009 ble Dobbelspor Stavanger - Sandnes. Begge to er prosjekter bygget av Veidekke. Jeg slutter meg til gratulantene. Dette var virkelig fortjent.

Dobbeltsporet Sandnes-Stavanger vant prisen som årets anlegg 2009. Foto: Byggeindustrien.

Næringen bygger fantastisk mange flott bygg og anlegg i løpet av et år, og jeg er sikker på at juryen ikke har hatt en lett jobb i år heller. Dette er imidlertid to prosjekter som jeg har trukket frem i mange sammenhenger og som jeg er overbevist om er fortjente vinnere.

Miljøbygget i Trondheim vant kåringen av "årets bygg" på årets byggegalla, Byggedagene den 10 og 11. mars 2010. Veidekke har vært totalentreprenør på prosjektet som har vært en samspillskontrakt.

Dobbeltsoporet Sandnes-Stavanger vant kåringen av "årets anlegg" der Veidekke og T. Stangeland Maskin sammen har hatt hovedentreprisene. Hovedarbeidene i Veidekkes entreprise var grunnarbeider for 3,6 km nytt spor inklusive underballast, mastefundamenter kabelkryssninger og kabelkanaler og bygging av ny Gausel holdeplass

Du kan lese mer utfyllende om prosjektene og kåringen her.

Gratulerer til våre dyktige medarbeidere som bidrar til å bygge de beste bygg- og anleggene i landet!