Alarmselskap med verdens mest verdifulle reklamemonter

Alarmselskap med verdens mest verdifulle reklamemonter

Alarmselskapet Verisure stilte nylig ut Munch-verket Madonna i en alarmsikret reklamemonter ved Oslo S. – Dette er sannsynligvis det mest verdifulle utendørsmotivet som noen gang har blitt utstilt i hele verden, sier markedssjef Per Scavenius i Verisure.

Her kan du SE video av stuntet.

Her kan du LASTE NED videoen til pressebruk.

«Madonna» er blant de aller mest berømte kunstverkene fra Edvard Munch, og litografiet som ble benyttet har en markedsverdi på opptil 30 millioner kroner.

Ifølge tall fra JCDecaux er over én million mennesker innom Oslo Sentralbanestasjon i løpet av uken. Da Munch-verket ble utstilt midt på plassen foran Oslo S, fikk det raskt mye oppmerksomhet.

– Madonna er et av de aller mest kjente kunstverkene fra Munch. Jeg tror flere forbipasserende ikke helt trodde sine egne øyne, sier Per Scavenius i Verisure.

Hensikten med prosjektet var å demonstrere sikkerheten til en helt vanlig boligalarm. Tross en viss risikofaktor med det svært verdifulle Munch-verket, var Scavenius aldri bekymret for sikkerheten.

– Det ble raskt veldig folksomt rundt kunstverket, men med tydelig merking fra Verisure på glasset og synlige alarmkomponenter skal du være rimelig tøff for å vurdere noe kriminelt. Dessuten er jo området rundt Oslo S generelt sett godt overvåket, sier han.

Aldri vært gjort lignende før

Edvard Munch er en av verdens mest berømte kunstnere, og ideen om å stille ut et av hans mest anerkjente verk i en helt alminnelig utendørs reklamemonter er alarmselskapet foreløpig alene om.

– Vi er ikke kjent med at noen har stilt ut et kunstverk av så stor verdi i en utendørs reklamemonter tidligere. Om noen skulle tørre å gjøre noe slikt, var det vel oss som er godt kjent med å sikre folks verdier, sier markedssjefen i Verisure.

Trygghet for alle

Det er svært få som har behov for å sikre et kunstverk til en verdi av opptil 30 millioner kroner. Scavenius trekker imidlertid frem at et trygt hjem er aktuelt for absolutt alle:

– Selv om de fleste av oss ikke har en Munch hengende på veggen hjemme, har vi alle noe av verdi – enten det er reell verdi eller affeksjonsverdi. Med en god boligalarm kan du være sikker på at tingene dine passes på – til enhver tid, avslutter Scavenius.

Verisure AS er Norges største alarmselskap. Det er også Europas ledende leverandør av profesjonelt overvåket brann- og innbruddsalarm, med aksjonering hvis noe skulle skje. Hvert trettiende sekund monteres det et Verisure-system et sted i verden, og hver dag bruker over tre millioner kunder vår teknologi i 15 land i Europa og Latin-Amerika. Selskapet har 18.000 ansatte og partnere. Siden vi startet med alarm i Norge i 1991 har vi hatt en meget positiv utvikling og tilbyr alarmer til boliger og bedrifter over hele landet. Våre alarmsystemer er koblet til vår døgnbemannede alarmstasjon. Gjennom blant annet kamera og tale- og lyttefunksjon (Verisure Voice) kan alarmstasjonen raskt sette inn riktig tiltak uansett om det gjelder innbrudd, brann eller ulykke. Vi leverer hele verdikjeden - fra produktutvikling og design til salg, installasjon, service, vedlikehold og utrykning. Takket være fokus på høy kvalitet har vi de mest fornøyde kundene i bransjen seks år på rad (Norsk Kundebarometer). Med Verisure får du mye mer enn en standard bolig- og brannalarm. Ved å bruke moderne, trådløs teknologi gjør Verisure det mulig å overvåke og fjernstyre hjemmet ditt med mobilen via app, uansett hvor du er.