Komplett skallsikring med oppgradert sjokksensor

Komplett skallsikring med oppgradert sjokksensor

Nå lanserer Verisure en oppgradert sjokksensor med glassbruddetektor inkludert. Sensoren gir komplett skallsikring ved at den registrerer vibrasjon fra bor/brekkjern eller glass som knuses, samt at den reagerer når dører eller vinduer åpnes.

– Den oppgraderte sjokksensoren oppdager innbruddstyvene før de kommer seg inn, som en elektronisk vakthund som reagerer på noe før det skjer. Dette gir oss muligheten til å tilby komplett skallsikring til både privatkunder og bedrifter, sier sikkerhetsekspert Dagfinn Thorkildsen i Verisure.

I 2017 registrerte politiet 2304 anmeldelser for grovt tyveri fra bolig i Norge, noe som tilsvarer over seks innbrudd hver eneste dag, året rundt. De siste årene har det vært færre anmeldte tilfeller av grovt tyveri, og ifølge politiet bidrar økningen i antall boligalarmer til denne nedgangen.

- Med Verisures oppgraderte sjokksensor går alarmen idet innbruddsforsøket påbegynnes og tyvene flykter, noe som gir ekstra trygghet om dagen og ikke minst om natten når alle sover. Dermed kan sjokksensoren forhåpentlig bidra til enda færre innbrudd i norske boliger og bedriftslokaler, sier Thorkildsen.

Kan plasseres på glassruter

Den nye sjokksensoren er trådløs og kan plasseres på dører, vinduer og glassruter i en bolig eller et bedriftslokale.

- Så fort uvedkommende begynner å fikle med dører, vinduer eller glassruter fra utsiden, enten det er med drill, brekkjern, skrutrekker eller hammer, vil sjokksensoren føle vibrasjonene. Alarmen med sirenen blir da utløst på stedet, og Verisures alarmstasjon varsles umiddelbart, forklarer sikkerhetseksperten.

Når tyvene innser at de er oppdaget, vil de aller fleste gi opp innbruddsforsøket og stikke av.

- En investering i komplett innbruddssikring vil dermed kunne spare boligen eller bedriftslokalet for eventuelle ødeleggelser og kostnader forårsaket av uvedkommende, sier Thorkildsen.

Dersom sjokksensoren festes rett på glassruten, vil den oppdage både knusing og eventuell utlisting. Ved feste på glass medfølger også et klistremerke med teksten «sjokksensor» som blir synlig fra utsiden.

- Dette vil virke avskrekkende på innbruddstyver, og kan være spesielt nyttig for bedrifter som har glassruter mot gateplan, sier sikkerhetseksperten.

Moderne teknologi

Den oppgraderte sjokksensoren er utstyrt med moderne teknologi som sørger for å skille naturlige vibrasjoner og bevegelser, som for eksempel sterk vind, fra de som lages ved et innbruddsforsøk.

Selvsagt fungerer sjokksensoren også som en vanlig magnetkontakt, slik at alarmen utløses når et vindu eller en dør blir åpnet når helsikring eller delsikring er aktivert. Den er også mindre i størrelse og har fått et enda mer moderne design enn sin forgjenger.

Komponenten er godkjent av Forsikringsselskapenes godkjennelsesnevnd (FG).

Verisure AS er Norges største alarmselskap. Det er også Europas ledende leverandør av profesjonelt overvåket brann- og innbruddsalarm, med aksjonering hvis noe skulle skje. Hvert trettiende sekund monteres det et Verisure-system et sted i verden, og hver dag bruker over 2,7 millioner kunder vår teknologi i 15 land i Europa og Latin-Amerika. Selskapet har 9000 ansatte og partnere. Siden vi startet med alarm i Norge i 1991 har vi hatt en meget positiv utvikling og tilbyr alarmer til boliger og bedrifter over hele landet. Våre alarmsystemer er koblet til vår døgnbemannede alarmstasjon. Gjennom blant annet kamera og tale- og lyttefunksjon (Verisure Voice) kan alarmstasjonen raskt sette inn riktig tiltak uansett om det gjelder innbrudd, brann eller ulykke. Vi leverer hele verdikjeden - fra produktutvikling og design til salg, installasjon, service, vedlikehold og utrykning. Takket være fokus på høy kvalitet har vi de mest fornøyde kundene i bransjen for femte år på rad (Norsk Kundebarometer). Med Verisure får du mye mer enn en standard bolig- og brannalarm. Ved å bruke moderne, trådløs teknologi gjør Verisure det mulig å overvåke og fjernstyre hjemmet ditt med mobilen via app, uansett hvor du er.