Vestfoldmuseene takker for stimuleringsordningen til kulturministeren!

Mandag 19. oktober presenterte kulturministeren Abid Raja den nye stimuleringsordningen for kunst- og kulturlivet. Raja understreket viktigheten av å gjennomføre kulturarrangementer fremfor å avlyse, samt hva kultur betyr for hele Norge, spesielt i den krisen vi nå står oppe i. Videre er det besluttet av kulturdepartementet at det skal gis midler til 14 kunstmuseer i Norge.

Og i den forbindelse kom den gledelige nyheten om at Haugar Kunstmuseum, som er en del av Vestfoldmuseene IKS, får 1 million kroner til innkjøp av kunst.

Haugar Kunstmuseum beskrives som et av landets viktigste kunstmuseer og tilbyr kunstopplevelser av høy kvalitet.

- Dette var en veldig hyggelig melding å få, uttaler avdelingsdirektør for Haugar, Jan Åke Pettersson. Pettersson forteller videre at pengene vil bidra til å hjelpe kunstnerne i denne vanskelige tiden.

Direktøren i Vestfoldmuseene, Lene Walle, er glad for at kulturministeren har fokus på landets kunstmuseer. - Jeg er veldig fornøyd med at det ytes ekstra midler til innkjøp av kunst, kunst som skal bidra til glede, berikelse og begeistring blant museets mange besøkende - i årene fremover, avslutter Walle.

• haugar kunstmuseum