Hvor stort hus vil du ha?

Hvor stort hus vil du ha?

BYA, BTA og BRA må du ha kontroll på når du skal bygge hus, men du trenger ikke gi opp drømmehuset bare fordi det mangler noen kvadratmeter.

Eller kanskje er problemet at den husmodellen du har forelsket deg i ikke har det ekstra soverommet din familie trenger? Eller rett og slett er for stort?

Uansett hva utfordringen er, er VestlandsHus opptatt av å være en fleksibel husleverandør og bygger den husmodellen du vil ha i den størrelsen du trenger, og ikke minst med de tilpasningene du måtte ønske.

Les mer: BYA, BTA, BRA og P-ROM - Hva betyr det?

Husmodell tilpasset din livsstil

Et godt eksempel er Edith og Jan Christian som fant sin husmodell hos VestlandsHus og gjorde tilpasninger som passet deres livsstil.

- Selv om vi var veldig bevisst våre behov og ønsker, var det godt å ha en forhandler som kunne komme med råd om spesifikke krav og regler til eksempelvis utviding av baderom, og muligheter i planløsningen ellers som vi ikke hadde peiling på, forklarer Jan Christian, som brukte VestlandsHus-forhandler Vestkyst Bygg til oppføring av sin drømmebolig.

Les mer om tilpasningene og byggeprosessen til Edith og Jan Christian her: Endelig følte vi at vi var hjemme!

La til utleiedel på sitt drømmehus

Wenche og Rune brukte funkishuset Bladet som inspirasjon når de bygde sin drømmebolig. Den går originalt over to etasjer, men ekteparet ønsket å legge til en ekstra for å få laget til en egen skjermet utleiedel.

Les mer: Få råd til husdrømmen ved å bygge med utleiedel

I tillegg ble det gjort om på planløsningen for å få de viktigste rommene samlet i en etasje, slik at de kan bo der så lenge som mulig, også etter det begynner å bli vanskelig å gå i trapper.

Her kan du lese mer om hvordan Wenche og Rune fra Eidsvoll har fått det i sin nye VestlandsHus-bolig.

Passer ikke huset til tomta?

En utfordring mange husbyggere møter er at huset de ønsker seg ikke passer på tomta de har kjøpt. Men det mange glemmer er at det er mye som kan tilpasses, også på dette nivået. Ut fra tomtas terreng, eller typografi, finner vi i VestlandsHus de beste og mest praktiske løsningene for huset og tomta.

Du kan lese mer om tilpasning av hus til tomt her.

Spesialtilpassede, arkitekttegnede husmodeller

Det er mange valg som skal tas når man bygger sitt eget hus, og da kan det være godt å ha noen profesjonelle å sparre med som har gjort dette mange ganger før.

VestlandsHus har dyktige fagfolk over hele landet. De kan gi deg svar på det du lurer på når det gjelder det byggtekniske og hvilke muligheter du har når du skal bygge et nytt hus.

Om du ønsker å få mer oppbevaringsplass, større stue, åpnere kjøkken, eller hva det måtte være, så hjelper vi deg finne den optimale løsningen. Er utfordringen av motsatt karakter, for eksempel at du ønsker å gjøre vår største husmodell, Skardstinden, noe mindre, men beholde det flotte, herskapelige uttrykket, så er vi klare for den type utfordring også!

Skardstinden_framsiden_blogg.jpg

Skardstinden er den største husmodellen i katalogen vår.

Uansett hva du drømmer om, kan våre arkitekter i VestlandsHus Arkitekter hjelpe deg. I tillegg gir de deg sine innspill og råd når du legger frem dine ønsker om tilpasning. Dermed vil det være enklere å komme fram til riktig bebygd areal (BYA), bruttoareal (BTA) og bruksareal (BRA) for deg og din familie.

Last ned eller bestill gratis huskatalog fra VestlandsHus her.