Bilde tatt ved kjedens samling i 2021, og viser Christoffer Gusterud i VestlandsHus Gusterud Bygg.

VestlandsHus samler hele kjeden til landsmøte i Ålesund

Den 18-20.november er det endelig duket for landsmøte i huskjeden VestlandsHus. Samlingen skjer i Ålesund, hvor også kjedekontoret er lokalisert. «Dette gleder vi oss stort til!» sier konstituert konsernsjef Ingeborg Ukkelberg. Hun ser frem til å få møte så mange av forhandlerne og leverandørene samlet: «Vi har masse spennende på gang i VestlandsHus, som vi gleder oss til å dele med forhandlerne. Det blir både faglig innhold, og tid til å sosialisere. Disse samlingene er en viktig del av kjedens kultur. Vi er en landsdekkende kjede så samlingene blir en naturlig arena for å møte kollegaer fra hele landet, bli bedre kjent med hverandre, kunne dele erfaringer og bygge det gode samholdet som VestlandsHus setter så høyt."

Utfordrende tider i byggebransjen

Markedssjef i kjeden, Maria Gauffin sier det er fint å få samlet alle kjedens medlemmer nå som markedet i boligbransjen er så urolig: "Det går nesten ikke en dag uten at vi leser om nedgang i boligmarkedet, og med god grunn; salget av nye boliger har vært fallende siden juli 2021. Vi merker at kundene er litt mer usikre på fremtiden, og salget ligger litt bak fjoråret, men for VestlandsHus er det likevel fine tall. Det er lett å la seg stresse opp av all informasjon om nedgang i bransjen, men ved å møtes på samlingen kan vi ta en fot i bakken på den faktiske situasjonen for kjeden, og det tror vi er nyttig." Gauffin sier videre at det etter en tid med økende byggevarepriser er gledelig for boligbyggere at trelastprisene er på vei ned igjen, og at kjeden nå er vi veldig spent på hvordan markedet og økonomien generelt utvikler seg i tiden fremover.

VestlandsHus AS er en av Norges eldste landsdekkende boligbyggerkjede med 45 års fartstid. Vi i VestlandsHus AS bygger kvalitetsboliger i tidsriktig design. Vårt formål er ikke bare å bygge boliger, vi ønsker å skape hjem for våre kunder, noe som gjenspeiler seg i vår visjon: "Endelig hjemme".