Viaplay senker abonnementsprisen: Mer innhold til lavere pris

Onsdag 17. oktober senker Viaplay månedsprisen på sin TV + Film-pakke fra 99 kroner til 79 kroner. Viaplay har i dag eksklusive avtaler med Sony Pictures, Walt Disney, Twentieth Century Fox, NBC, Universal Studios og Warner Brothers, fem av Hollywoods største studioer.

Viaplays eksklusive filmavtaler gjør tjenesten unik i skandinavisk sammenheng.

- Tilbakemeldingene våre kunder gir oss er at konkurransen først og fremst vil stå mellom de aktørene som har det nyeste og sterkeste innholdet. Med eksklusive film- og TV-avtaler med de fleste av de beste studioene, og med både nordisk og amerikansk innhold, er vårt tilbud utvilsomt markedets sterkeste.

- Vi ønsker ikke at prisen skal være en terskel for forbrukeren i valg av nettjeneste for TV og film. Derfor har vi besluttet å redusere prisen på vår TV + film-pakke til 79 kroner, sier Niclas Ekdahl, administrerende direktør i Viaplay.

Viaplay ble lansert i 2011 og er Skandinavias ledende nettjeneste med størst utvalg av gode filmer, populære TV-serier og direktesendte sportsbegivenheter. Viaplay er tilgjengelig smarttelefoner, nettbrett, PC og Mac, Smart-TVer og snart på spillkonsoller. Viaplay er også tilgjengelig off-line på alle iOS-enheter via funksjonen Dowload-to-Go. Prisreduksjonen vil tre i kraft fra 17. oktober og inkluderer nye så vel som eksisterende kunder. Månedsprisen på TV + Film-pakken senkes fra 99 kroner til 79 kroner.

For yderligere information, kontakt venligst:

Janette Cohen, PR Manager

Telefon: +46 (0)73 6991978

E-mail: janette.cohen@viaplay.com

Viaplay er Skandinaviens førende onlinetjeneste inden for TV, film og sport. Viaplay tilbyder de seneste tv-serier, tusindevis af populære film, og live sportudsendelse i verdensklasse: Engelsk Premier League, UEFA Champions League, NHL og Formel 1. Viaplay er tilgængelig på PC og MAC, smartphones, tablets, Smart TV (Samsung, Panasonic, LG og Philips), Viasat settop boxe og inden for kort tid på PlayStation 3. Læs mere på på www.viaplay.com.

Viaplay AB er en del af Modern Times Group (MTG), som er en international mediekoncern med aktiviteter på fire kontinenter. Virksomhederne i MTG-koncernen beskæftiger sig med free tv, betalings-TV, radio og underholdningsproduktion.. MTGs Viasat Broadcasting har både free tv-kanaler og betalings tv-kanaler, som distribueres på Viasats egen satellitplatform og på tredjepartsnetværk samt via internettet. MTG er en af de største aktionærer i CTC Media, som er Ruslands førende TV-koncern. Se mere på www.mtg.se.

• Underholdning

• webb-tv