Floyd Mayweather og Arthur Abraham på Viasat Sport og Viaplay

Floyd Mayweather og Arthur Abraham på Viasat Sport og Viaplay

Lørdag 3. mai er det duket for to store bokseoppgjør på Viasat Sport og Viaplay. I lørdagens første hovedkamp møter Arthur Abraham serbiske Nikola Sjekloca, mens Floyd Mayweather går i ringen mot Marcos Maidana ca. klokken 03.00.

Når Floyd Mayweather møter Marcos Maidana på lørdag vil han tjene rundt 10 millioner kroner i minuttet. Boksekongen håver inn over en kvart milliard per kamp og er verdens best betalte idrettsutøver. Amerikaneren regnes som verdens beste bokser uansett verdensklasse og spørsmålet alle lurer på er: Hvem blir den første til å slå Mayweather? Kanskje kan den argentinske sluggeren Marcos Maidana være svaret?

Arthur Abraham tilbake i slag

Også i Tyskland arrangeres det en stor VM-kamp på lørdag. Arthur Abraham skal forsvare sitt WBO-belte mot den serbiske tøffingen Nikola Sjekloca. En Abraham som i sine siste kamper har fremstått som i glansdagene med stor aggresivitet og glød. Utfordrer Sjekloca er klar underdog, men har vist ved flere anledninger at han har en tåleevne langt over snittet, og Sjekloca kan komme til å gi Abraham kamp hele veien til siste runde.

VM-gallaen fra Tyskland ser du på Viasat Sport og Viaplay fra 22.30, mens stormøtet mellom Floyd Mayweather og Marcos Maidana vises på Viasat Sport og Viaplay ca. 03.00.

Kommentatorer er Ole-Petter Westereng.