Intern konflikt i Mercedes Formel 1-team

Intern konflikt i Mercedes Formel 1-team

Monaco endte med nok en dobbelseier for Mercedes, men også åpen konflikt mellom lagkameratene Nico Rosberg og Lewis Hamilton. Til tross for at stjernene sier de har skværet opp, er det mange som mener de vil ta med seg konflikten til Canada Grand Prix.

I Monaco Grand Prix ble det ampert mellom lagkameratene da Hamilton mente at Rosberg kjørte ut på kvalifiseringen med vilje, slik at han ødela Hamiltons antatt beste runde.

- To så raske og sterke personligheter i det samme teamet er oppskriften på konflikt. De sier nå at de har skværet opp. Det tror jeg ikke, så det kommer nok til å eskalere utover i sesongen, sier Formel 1-kommentator i Viasat Motor, Atle Gulbrandsen.

Mercedes dominans

F1 er en materialsport, og det betyr at det er fare for at et team vil forstå nye regler bedre enn andre og dermed klarer å lage en bedre bil. Tidligere har dette vært Red Bull med fire verdensmesterseiere på rad, men i år er det Mercedes.

- At noen er så overlegne som det Mercedes er nå, er imidlertid uvanlig, sier Gulbrandsen.

Canada Grand Prix

Til tross for fullstendig Mercedes-dominans er det ingen grunn til å gå glipp av Canada Grand Prix. Nesten hvert år står Canada for det beste løpet i sesongen og byr alltid på god racing

- Canada Grand Prix er årets desiderte høydepunkt for meg. Mange forbikjøringer, spennende løp, forskjellige dekkstrategier og noen spektakulære krasjer. Dessuten ligger banen i gangavstand fra Montreal og med fantastisk utsikt til byens skyline, sier Gulbrandsen.

Sendetider Canada Grand Prix

Kvalifisering lørdag 7. juni klokken 18.45 på Viasat Motor og Viaplay