​NFL-draften sendes på Viaplay og Viasat Sport

Natt til fredag 29. april begynner lagene i NFL i tur og orden å velge spillere, primært fra amerikansk collegefotball. Den første runden sendes direkte kl. 02.00 på Viasat og Viaplay .

Los Angeles Rams og Philadelphia Eagles har sikret seg de to første valgene i den kommende NFL-draften. Noen NFL-drømmer skal realiseres, mens andre skjebner besegles når en ny generasjon med stjerner kommer inn i ligaen.

Det antas at quarterbackene Jared Goff (Cal) og Carson Wentz (North Dakota) blir de to første spillerne som får vite sin nye klubb. Den virkelige spenningen starter først når San Diego Chargers velger som nummer tre, og begynner å legge premissene for de påfølgende lagene. Til slutt velger Denver Broncos, regjerende Super Bowl-vinner.

Sendingen starter 02.00 på Viaplay og Viasat Sport, og varer hele den første runden av draften, helt til 31 spillere har fått sitt navn opplest av NFL-sjef Roger Goodell.

Sendingen formidles av amerikanske kommentatorer, samt Viasats NFL-ekspert Jermund Berg og Jørgen Hoff. De sistnevnte kommenterer når den amerikanskje sendingen går til pause.

NFL-draft, første runde: 29. april kl. 02.00 på Viasat Sport og Viaplay.