Ny verdensrekord under MTG United For Peace

Barn fra tolv nasjoner fikk i dag se svenske Thomas Lundman sette ny verdensrekord i liggende fotballsjonglering under føttene i LSK-hallen på Lillestrøm. Den nye verdensrekorden er på 6 minutter og 49 sekunder. Verdensrekorden ble satt i forbindelse med fredscupen MTG United For Peace. Les mer om fredcupen på www.mtgunitedforpeace.com.

Senere i dag er det duket for fotballtreff og fotballcup med legendefaktor og mulighet for å se et stort stjernegalleri fra tippekampenes og landslagets storhetstid på 1980- og 90-tallet spille mot hverandre i LSK-hallen.

Blant de levende legendene finner man Fredi BobicBrian DeaneRonny JohnsenViv Anderson,Clayton BlackmoreTony Woodcock, , Lee MartinJørn AndersenJan Åge FjørtoftEinar Jan Aas,Martin Andresen og Torgeir Bjarmann

I tillegg stiller en rekke gamle storspillere som: Erland Johnsen, Tore Pedersen, Frode Grodås, Bjørn Maaseide, Jørg Althof, Lutz Pfannenstiel, Jan Kvalheim, Brian Deane, Tom Henning Hovi, Thomas Berntsen, Espen Haug, Bjørn Arild Levernes, Tom Gulbrandsen, Tom Buer, Ivar “Mini” Jacobsen, Ivar Selnes, Andre Bergdølmo, Vidar Riseth, Harald Brattbakk, Ståle Stensaas.

Spillerne blir fordelt på lagene Norge (anno 1994), Manchester United, Vålerenga, LSK, Rosenborg og et eget “All Star”-team. Showturneringen starter klokken 17.00 i LSK-hallen.

• verdensrekord
  • fredscup