Rosenborgs Anders Konradsen. Foto: Scanpix

Rosenborgs første kvalifiseringskamp på Viasat 4

Viasat 4 sender Rosenborgs bortekamp mot islandske Valur onsdag 11. juli.

Onsdag 11. juli begynner det som forhåpentligvis blir et nytt Champions League-eventyr for Rosenborg.

Første hinder på veien er islandske Valur, og det første av to oppgjør spilles i Reykjavik. Kampen ser du på Viasat 4. Sendingen begynner klokken 21.45.

Skulle Kåre Ingebrigtsens menn ta seg videre til 2. kvalifiseringsrunde, vil de møte skotske Celtic. Det vil i så fall bli en kopi av fjorårets kvalifisering, der Rosenborgs vei til Champions League tok slutt.

Sist Rosenborg kvalifiserte seg til gruppespillet i Champions League var i 2007-08-sesongen.

Programleder på Island er Daniel Høglund, og kampen kommenteres av Roar Stokke.