Viasat inviterer til fotballfest i fem kanaler

Viasat inviterer til fotballfest i fem kanaler

Viasat inviterer til storstilt vorspiel og full fest i fem kanaler når finalen i UEFA Champions League spilles førstkommende lørdag. Viasat sender finalen direkte på Viasat 4 HD, Viasat Sport HD, Viasat Fotball HD, Viasat 3D og på Viaplay.

Viasat gir full dekning av lørdagens finale fra London. Hele uken varmer Viasat Fotball HD opp med tidligere års UCL-finaler, Bayern og Dortmunds kamper i UCL i år samt årgangssnacks som blant annet den legendariske UCL-kampen mellom RBK og Dortmund fra 1997. Fredag klokken 23.00 på Viasat 4 HD rapporterer Jan Åge Fjørtoft og Christian Ramberg fra London i programmet Oppvarming før finalen.

På lørdag vises finalen klokken 20.45 på Viasat 4 HD og i 3D på Viasat 3D. Studiosending starter på Viasat 4 HD klokken 19.00. På Viasat Sport HD vises UEFAs worldfeed fra Wembley med bilder fra spillerens og supporterens ankomst, fortløpende statistikkoppdateringer og tett på-bilder fra begge lags oppvarming. Finalen vises også på Viasat Fotball HD hvor det blir reklamefri studiosending ispedd direktebilder fra Wembley.

Viaplay viser kampen og studiosendingen direkte på PC, Mac, nettbrett og mobil. I tillegg viser Viaplay alle finalene fra 1995 og frem til fjorårets storkamp mellom Bayern München og Chelsea.

Roar Stokke og André Bergdølmo kommenterer finalen.

I studio sitter programleder Guro Fostervold Tvedten med Rune Bratseth, Ronny Deila og Per Ciljan Skjelbred. Jan Åge Fjørtoft og Christian Ramberg rapporterer fra Wembley.

Følg også oppdateringer fra London på Viasat Fotball på Facebook!