Viasat lanserer ny HD-kanal med motorsport

I dag lanseres Viasat Motor HD på Viasats satellittplattform. Viasat Motor HD vil blant annet sende alt fra Formel 1-sirkuset og går tettere på banene og detaljene enn noensinne. HD-kanalen erstatter automatisk Viasat Motor for alle med HD-mottaker fra Viasat.

Med sesongstarten i Formel 1 og Moto GP like om hjørnet er seerne nå sikret de største motoropplevelsene i ekte HD-kvalitet. Bildekvaliteten er opp mot fem ganger bedre enn gamle analoge TV-signaler, og detaljrikdommen og opplevelsen av å være til stede der det skjer er til å ta og føle på. Viasat Motor HD vil i tillegg vise løp fra NASCAR og GP2. Viasat Motor HD speiler programtablået til Viasat Motor. Det betyr at så og si alt av motorsport som vises på Viasat Motor nå vil bli vist i HD-kvalitet på Viasat Motor HD. Sendinger som ikke produseres i HD vil bli oppskalert fra standard kvalitet til HD-kvalitet.

Viasat tilbyr alle Viasats partnere på kabel og IPTV distribusjon av Viasat Motor HD.Tid for implementering vil avhenge av den enkelte distribusjonspartner.For de som ikke har HD-mottaker vil Viasat Motor fortsatt bli tilbudt som standardkanal på samme kanalplass som tidligere.

Viasat tilbyr allerede fotball, ishockey og golf i HD-kvalitet på Viasat Sport HD.

• Data, telekom, IT