​Casper Ruud på Viasport

I morgen, torsdag 3. mai, møter nordmannen den spanske storspilleren Roberto Bautista Agut i ATP 250-turneringen i München. Kampen ser du fra kl 17:00 på Viasport 1.

Spanjolen er ranket som nummer 14 i verden, og dette blir dermed karrierens største utfordring for 19-åringen fra Snarøya som ligger som nummer 193 på ATP-rankingen.

Ruud imponerte stort og vant 7-6, 6-3 mot rumenske Marius Copil (86) i første runde.

I turneringens andre runde venter en mye tøffere utfordring i MTTC Iphitos i München.

Bautista Agut slo blant annet Juan Martin del Potro i finalen i Auckland i januar, og er den høyest rangerte spilleren Casper har møtt hittil i karrieren. Dette blir stort, sier Viasats tenniskommentator Øivind Sørvald.

Vinneren av turneringen får ca. 900.000 kroner i premiepenger.

Casper Ruud mot Roberto Bautista Agut ser du torsdag 3. mai klokken 17:00 på Viasport 1 og Viaplay. Øivind Sørvald kommenterer.

Viasat Broadcasting er en del av Modern Times Group (MTG). MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV, radio og strømmetjenester, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG har sitt opphav i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB'). Besøk www.mtg.com for mer informasjon. Viasat Broadcasting driver fri-tv- og betal-tv-kanaler som er tilgjengelige på Viasats egne satellitt-tv-plattformer og tredjepartsnettverk, og selskapet distribuerer også tv-innhold via internett.