Cecilia Brækhus møter amerikansk boksestjerne i Nordic Fight Night

Cecilia Brækhus har forlenget kontrakten med Team Sauerland og Viasat. Dette betyr at Viasat og Viaplay vil fortsette å vise Cecilias kamper på norske skjermer. Allerede lørdag 13. april er Cecilia tilbake i ringen i Nordic Fight Night i Frederikshavn. Motstander er amerikanske Mia St. John.

Viasat og Viaplay har vært hjemmearenaen til Cecilia Brækhus på hennes vei mot verdenstronen i boksing siden våren 2010. Fjorårets kamp mot franske Anne-Sophie Mathis i Nordic Fight Night i Frederikshavn samlet på det meste over 600.000 seere på Viasat 4. Nå er Cecilia Brækhus klar for å returnere til Frederikshavn og sette verdensmestertitlene sine på spill i en ny storkamp i Nordic Fight Night. Motstanderen lørdag 13. april er amerikanske Mia St. John, som står bokført med 18 knock outs så langt i karrieren.

- Jeg er glad for at tid og sted for min neste kamp endelig er bekreftet. Sist jeg bokset i Frederikshavn gav den tilreisende fansen meg det ekstra løftet jeg trengte for å slå Mathis. Nå trenger jeg samme støtte i kampen mot St. John. Jeg har sett opptak av henne, og hun er en tøff og svært erfaren jente, men jeg skal definitivt fortsette seiersrekken min også i 2013, sier Cecilia Brækhus.

- Jeg er utrolig fornøyd med å få sjansen til å kjempe mot en av verdens beste boksere. Jeg vet akkurat hva som venter meg, men det er nettopp det som er så bra med boksing - man vet aldri hva som skjer. Jeg har fått en unik sjanse og skal gjøre mitt for at bokseverden blir satt på hodet lørdag 13. April, sier Mia St. John.

Om kontraktforlengelsen med Team Sauerland og Viasat

- Jeg er veldig fornøyd med å forlenge kontrakten min med Team Sauerland og fortsette samarbeidet med Viasat. Jeg vil alltid være takknemlig for Team Sauerlands støtte og tillit. I ringen er det kun meg og motstanderen, mens utenfor ringen er det snakk om en stor laginnsats, sier Cecilia Brækhus.

- Vi har hatt et langsiktig samarbeid med Team Sauerland, og har vært med hele den fantastiske reisen Cecilia Brækhus har gjort mot verdenstoppen i boksing. Med denne avtalen på plass skal vi gi Viasats seere enda flere historiske bokseøyeblikk med Cecilia Brækhus i hovedrollen i Nordic Fight Night, sier Stian A. Kleppo, sportssjef i Viasat.

- Vi ser frem til å fortsette samarbeidet med verdens beste kvinnelige bokser. Cecilia er den første kvinnen som har bokset for Team Sauerland noensinne – og hun har definitivt levd opp til forventningene våre. Vi visste at hun var spesiell da vi signerte henne, og hun har levert gang på gang. Cecilias talent, besluttsomhet og ferdigheter har løftet henne hele veien fra å være en ukjent bokser til å bli en tredobbelt verdensmester og A-kjendis i Norge. Det er fortsatt mange store kamper som skal kjempes, og sammen med Cecilias trenere, Ulli Wegner og Georg Bramowski, er mulighetene grenseløse, sier boksepromotor Nisse Sauerland.

Billetter til Nordic Fight Night i Frederikshavn 13. april er tilgjengelige på arenanord.dk.

• nordic fight night
  • cecilia brækhus