Malaysia GP: Vettel vil ha revansje

Malaysia GP: Vettel vil ha revansje

Jenson Button tok første stikk i årets Formel 1-sesong. Nå vil regjerende verdensmester Sebastian Vettel ha revansje i Malaysia Grand Prix til helgen. I tillegg til hovedsendingene på Viasat Motor, Viasat Sport HD og Viaplay har man denne sesongen muligheten til selv å sy sammen sin personlige Formel 1-opplevelse på TV og nett. På fem nye ekstrakanaler kan seerne følge med på hva som skjer fra førerposisjon, se dramatikken i pit lane-området og holde seg oppdatert på alle høydepunkter underveis.

Årets åpningsløp i Formel 1 i Australia ble en spennende affære, hvor Jenson Button til slutt vant foran Sebastian Vettel og Lewis Hamilton. McLaren virket svært sterke, mens Red Bull og Sebastian Vettel hang litt etter.

-Dette var ikke den sesongåpningen Vettel hadde ønsket seg, og han bør være glad for at han klarte å fullføre på en andreplass og ikke havnet lenger bak på resultatlisten. Men selv om sesongstarten ikke var den beste for Vettel holder jeg han fortsatt som favoritt i årets sesong, og jeg tror han kan slå tilbake allerede til helgen, sier Viasats motorekspert Atle Gulbrandsen.

Løpet i Australia gikk på en provisorisk parkbane i Melbourne, mens helgens løp går på den permanente Sepang-banen utenfor Kuala Lumpur.

-Mange mener at sesongen først starter til helgen, ettersom løpet i Australia er så spesielt. Banen der er humpete og glatt, men til helgen er det en ordentlig racerbane man kjører på, sier Atle Gulbrandsen.

Unik TV-opplevelse på fem ekstrakanaler

I tillegg til hovedsendingene på Viasat Motor, Viasat Sport HD og Viaplay får seerne denne sesongen tilgang til fem ekstrakanler, som gir en unik opplevelse av å være tilstede midt oppe i dramatikken.

• En egen kanal som kun sender fra pit lane gir seerne mulighet til å følge forberedelsene og all       dramatikken som skjer under tanking og dekkbytte.
  • En egen kanal produseres slik at man hele tiden kan følge løpet fra førerplassen om bord i bilene, fullt oppdatert med fart og girvalg.
  • En resultatkanal holder seerne oppdatert på harde fakta om kjørerens posisjon og plassering.
  • Høydepunktkanalen viser høydepunktene fra løpet og gir blant annet seerne mulighet til å gjenoppleve starten og dramatiske forbikjøringer.
  • Oppdateringer av posisjoner, plassering og avstanden mellom bilene fremstilles grafisk på en egen kanal.

Ekstrakanalene er tilgjengelig for alle på nettportalen Viaplay, mens TV-versjonen av kanalene  kun er tilgjengelig for Viasats satellitt-TV-kunder med Gull-pakken og/eller sportspakken fra kanalplass 160 til 165.

Sendetider:

Natt til fredag 23.03 klokken 02.45-04.35: Treningsrunde 1. Viasat Motor.

Fredag 23.03 klokken 06.45-08.35 : Treningsrunde 2. Viasat Motor.

Lørdag 24.03 klokken  05.55-07.05: Treningsrunde 3. Viasat Motor.

Lørdag 24.03 klokken 08.55-10.15: Kvalifisering. Viasat Motor, Viasat Sport HD og Viaplay.

Søndag 25.03 klokken 09.30-12.30: Hovedløp. Viasat Motor, Viasat Sport HD og Viaplay.

Kvalifiseringen vises i redigert opptak på Viasat 4 lørdag 24.03 klokken 16.30-17.30, mens hovedløpet vises i redigert opptak på Viasat 4 søndag 25.03 klokken 17.00-18.00.

Stein Pettersen og Thomas Schie kommenterer Malaysia GP.

Viasat Broadcasting er det største forretningsområdet innen den internasjonale underholdnings-kringkastingsgruppen Modern Times Group MTG AB. MTGs Viasat Broadcasting er den største fri- og betal-TV-operatøren i Skandinavia og Baltikum, og driver sine egne fri-TV-kanaler i Tsjekkia, Ungarn, Slovenia, Bulgaria, Makedonia og Ghana. I tillegg driver MTG en DTH-plattform i Ukraina, samt betal-TV-kanaler i Sentral- og Øst-Europa og i USA. MTG er den største aksjonæren i Russlands største uavhengige kringkaster CTC Media, og MTGs TV-kanaler når ut til 125 millioner mennesker i 31 land. MTG driver også det største kommersielle radionettverket i Norden og Baltikum. MTG er børsnotert på Nasdaq OMX Stockholm.