​MTG sikrer MotoGP™ i Skandinavia og Baltikum frem til 2019

MTG og Dorna Sport har fornyet samarbeidet som sørger for at skandinaviske og baltiske motorentusiaster fortsatt kan se MotoGP, verdens raskeste motorsykkelsport, på MTGs flater.

MotoGP™ vil fortsatt bli vist på MTGs sportskanal Viasat Motor, samt på strømmetjenesten Viaplay i Norge, Sverige, Danmark og Baltikum de tre neste årene, fra 2017-sesongen til og med 2019-sesongen. FIM MotoGP™-verdensmesterskapssesongen dekker totalt 18 Grand Prix-løp i 15 land, der 11 lag med 23 førere leverer høyoktan-action for racerfans over hele verden.

2016-sesongen avsluttes søndag 13. november med et forrykende show i Valencia, Spania når Marc Márquez (Repsol Honda Team) – som nylig ble MotoGP™-verdensmester etter sin siste seier i Japan, skal konkurrere mot publikumsfavoritten Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) for siste gang denne sesongen.

Peter Nørrelund, MTG EVP & CEO, MTG Sport sier: «Ingenting engasjerer publikum mer enn live sport, og MotoGP™ er en av verdens mest spennende motorsportkonkurranser. MotoGP™-rettigheten passer perfekt sammen med vår fantastiske Formel 1-dekning, og med denne rettighetsforlengelsen kan MTG fortsatt tilby seerne det beste innen motorsport på både to og fire hjul.”

Manel Arroyo, Managing Director - Media Area, Dorna Sports sier: «Vi er svært fornøyde med at MotoGP™ vil fortsette på Viasat Motor og Viaplay i Skandinavia og Baltikum de neste tre årene. Denne fornyelsen gjør at racing-entusiaster i disse landene fortsatt kan glede seg over farten og spenningen i verdens raskeste verdensmesterskap på to hjul. Neste sesong kommer til å bli minst like spekket med action som i år, og samarbeidet med MTG gjør at fans i Nord-Europa ikke går glipp av spenningen.

Vegard Drogseth, administrerende direktør i Viasat Norge gleder seg over at rettigheten er sikret for tre nye sesonger.

«MotoGP™ handler om adrenalin og drama, og jeg gleder meg til å se sesongavslutningen denne helgen. 2016-sesongen har vært intens og vist oss hvorfor motorentusiaster kan glede seg over at MotoGP™ fortsatt blir å se på Viasat Motor og Viaplay i sesongene som kommer.»

MTG sender mer enn 30,000 timer direktesendt sport av høy kvalitet hvert år. I Norge gjelder det rettigheter som NHL, UEFA Champions League, Formel 1, NFL, boksing, UFC, EHF Champions League mm.

• viasat motor

Viasat Broadcasting er en del av Modern Times Group (MTG). MTG er et internasjonalt underholdningskonsern. Våre virksomheter strekker seg over seks kontinenter og består blant annet av TV-kanaler, online-tjenester, innholdsproduksjon og radiostasjoner. MTG i Norge representerer blant annet MTG TV som inkluderer TV3, TV6, Viasat 4 og Viafree, samt Viasat, Viaplay, P4-gruppen og Nice Entertainment Group. MTG er et selskap i vekst og er børsnotert på Nasdaq OMX Stockholm. Besøk www.mtg.com for mer informasjon. Viasat Broadcasting driver fri-tv- og betal-tv-kanaler som er tilgjengelige på Viasats egne satellitt-tv-plattformer og tredjepartsnettverk, og selskapet distribuerer også tv-innhold via internett.