Super Bowl direkte på Viasat 4, Viasat Sport HD og Viaplay

Søndag 5. februar er det klart for en av verdens største sportsbegivenheter, når den 46. Super Bowl spilles på Lucas Oil Stadium i Indianapolis. Motstanderlagene er New York Giants og New England Patriots. Madonna er blant artistene som opptrer i det berømte pauseshowet. Daniel Høglund med gjester sitter i studio, som sendes direkte på Viasat 4 fra klokken 23.00. Sendingen fra Indianapolis starter på Viasat 4, Viasat Sport HD og Viaplay klokken 00.00.

Når New England Patriots og New York Giants møtes er det duket for et gigantisk revansjeoppgjør etter Giants seier over Patriots for fire år siden. Patriots og Giants er anført av hver sin stjerne-quarterback. 35-årige Tom Brady, som har vunnet Super Bowl tre ganger tidligere med Patriots, er en av USAs mest berømte personer. Både for sine bravader på idrettsarenaen, som en av historiens mest suksessfulle quarterbacker, men også for sitt filmstjerne-utseende og sine glamorøse kjærester. Quarterback for Giants er 31-årige Eli Manning. Som Brady er han sett på som en av NFLs beste, og han har også vært med å vinne Super Bowl før, for Giants mot nettopp Patriots. Det var i 2008, og Giants' seier 17-14 hindret Patriots å gå ubeseieret gjennom sesongen, noe som bare ett lag har klart i NFL-historien. 2008-finalen var usedvanlig dramatisk, og er av mange regnet som den beste Super Bowl noensinne.

Studiosendingen starter på Viasat 4 klokken 23.00. Sendingen ledes av Daniel Høglund. Med seg på laget har han blant annet Viasats NFL-ekspert Arnstein Frilling.

- Det er all mulig grunn til å tro at årets utgave av Super Bowl vil bli like dramatisk og severdig som i 2008.  Brady og Manning er i toppslag, begge har medspillere som er i stand til å avgjøre kamper, og begge lag har ekstra sterk motivasjon for å vinne: Patriots, for å få revansj for det forsmedelige tapet for fire år siden, og Giants, for å vise verden at seieren for fire år siden ikke var tilfeldig og det er de som nå er NFLs konger, sier Viasats NFL-ekspert Arnstein Frilling.

For ytterligere spørsmål om Super Bowl, kontakt Arnstein Frilling på 92 08 22 18.

• viasat 4
  • viasat sport hd
  • super bowl
  • nfl

Viasat Broadcasting er en del av Modern Times Group, den internasjonale underholdnings-kringkastingsgruppen med størst geografiske utbredelse i Europa. MTGs Viasat Broadcasting driver 29 fri-tv-kanaler i 11 land og 38 betal-tv-kanaler i 34 land. Betal-tv-kanalene blir distribuert på Viasats egne satellitt-tv-plattformer i ni land, samt via tredjeparts-distributører (inkludert kabel, satellitt og IPTV) og internett. Disse fri-tv- og betal-tv-kanalene/plattformene når ut til totalt 125 millioner seere i 33 land. MTG er også hovedaksjonær i Russlands ledende uavhengige tv-kringkaster (CTC Media – Nasdaq: CTCM).

Modern Times Group er et selskap i vekst med salgsinntekter på 13,1 milliarder SEK og driftsresultat på 2,4 milliarder SEK i 2010. MTGs klasse A- og B-aksjer er børsnotert på Nasdaq OMX Stockholm (MTGA og MTGB).