UEFA Champions League er endelig tilbake

Ventetiden er over. I kveld, på selveste valentinsdagen er UEFA Champions League tilbake, og det starter med et virkelig smell.

Tirsdag kveld får Paris Saint-Germain besøk av Barcelona i det som er en virkelig indrefilet blant åttedelsfinalene. Den kampen ser du på Viasat Fotball, mens oppladningen den kampen, og oppgjøret mellom Benfica og Borussia Dortmund ser du fra klokken 20.00 på Viasat 4.

Onsdag er ikke dårligere. På Allianz Arena skal Arsenal forsøke å unngå å ryke ut i åttedelsfinalene nok en gang når de møter Bayern München. På Santiago Bernabeu får de regjerende mesterne Real Madrid besøk av Napoli. Vi starter oppladningen fra 20.00 på Viasat Fotball.

UEFA Champions League sesongen 2016/2017 fordeles på MTGs flater. På fri tv-kanalen Viasat 4 vil det hver runde sendes en kamp på tirsdagen. Øvrige kamper fordeles på Viasats betalingskanaler, og alle kampene kan ses på nett via strømmetjenesten Viaplay.

Slik spilles første runde av åttedelsfinalene

Disse lagene er med:

Gruppevinnere: Arsenal, Napoli, Barcelona, Atlético Madrid, Monaco, Dortmund, Leicester og Juventus.

Gruppetoere: PSG, Benfica, Manchester City, Bayern München, Leverkusen, Real Madrid, Porto og Sevilla.

Gruppevinnerne kan ikke møte hverandre, og lag fra samme land kan heller ikke møtes i åttedelsfinalene.

Tirsdag 14. februar

20.00: Champions League-studio (Viasat 4)
20.40: PSG - Barcelona (Viasat Fotball)
20.40: Benfica - Dortmund (Viasat 4)

Onsdag 15. februar

20.00: Champions League-studio (Viasat Fotball)
20.40: Bayern München - Arsenal (Viasat Fotball)
20.40: Real Madrid - Napoli (Viasat Sport)

UEFA Champions Leauge i UHD-kvalitet

I 2016 var ble Viasat den første TV-leverandøren som kunne tilby sine kunder en UHD-boks og en egen UHD-kanal der man blant annet kan se direktesendte UEFA Champions League-kamper i ekstraordinær bildekvalitet.

Gjennom høstens gruppespill ble utvalgte kamper sendt i UHD-kvalitet, og allerede neste uke kan man se oppgjøret mellom Manchester City-Monaco direkte på Viasats UHD-kanal.

UEFA Champions Leagues åttedelsfinaler sparkes i gang tirsdag 14. februar kl. 20.00.

#viasatfotball

Viasat Broadcasting er en del av Modern Times Group (MTG). MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV og radio, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG er født i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB'). Besøk www.mtg.com for mer informasjon. Viasat Broadcasting driver fri-tv- og betal-tv-kanaler som er tilgjengelige på Viasats egne satellitt-tv-plattformer og tredjepartsnettverk, og selskapet distribuerer også tv-innhold via internett.